۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵

مجموعه داستان هایی برای فکر کردن منتشر شد

مجموعه داستان هایی برای فکر کردن منتشر شد

مجموعه «داستان هایی برای فکر کردن» به دبیری حسین شیخ رضایی برای کودکان منتشر شد تا فلسفه و پرسشگری را به آنها آموزش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه «داستان هایی برای فکر کردن» شامل ۱۳ جلد است که در هر کتاب داستانی کلاسیک یا افسانه ای از فرهنگ های مختلف روایت می شود.

در این مجموعه که دبیری آن را حسین شیخ رضایی برعهده دارد، کودک با داستان ها و افسانه های ملل دیگر آشنا می شود و در کنار داستان خوانی، مفاهیم فلسفی را هم می آموزد.

اهمیت مجموعه «داستان هایی برای فکر کردن» تنها سرگرمی و لذت بردن کودک از داستانی جذاب نیست، بلکه کودک پا به پای تصاویر کتاب با فرهنگ تصویری و حال و هوای کشورهای مختلف هم آشنا می شود.

این مجموعه ۱۳ جلدی به موضوعاتی در حوزه روابط انسانی چون ادب، دوستی، صلح، عشق، اعتماد و خانواده می پردازد. خواندن این کتاب ها برای کودکان بالای ۶ سال مناسب است و بر پرورش مهارت های ذهنی آنان تاثیر می گذارد.

در پایان هر کتاب ازاین مجموعه اطلاعاتی درباره داستان اصلی و سرزمینی که قصه و افسانه به آن تعلق دارد ارائه می شود، پس از آن پرسش هایی مطرح شده تا ذهن کودک را درگیر خود کند و میزان درک او از داستان را نشان دهد.

همچنین در مجموعه «داستان هایی برای فکر کردن» با طرح پرسش هایی از کودک خواسته می شود تا خود را به جای شخصیت های داستان بگذرد تا تخیل، حس ماجراجویی و داستان پردازی او تقویت شود.

معلمان و والدین می توانند با بحث پیرامون موضوعات این مجموعه، روش های پروراندن قدرت استدلال، خلاقیت، قضاوت و ساختن مفاهیم و تفکر دقیق و منطقی را با کودکان تمرین کنند.

حسین شیخ رضایی دبیر مجموعه بر این باور است که امروز فلسفه دیگر دانشی خشک و عبوس نیست که فقط در اختیار پیرمردانی با موهای سفید باشد، بلکه حیطه آن به آموزش کودکان و نوجوانان هم گسترش یافته و آموزش فلسفه به کودکان به معنای پرورش قدرت تفکر و بالا بردن توانایی بحث و پرسشگری در آنان است.

«شایعه مثل پر همه جا پخش می شود؛ دورغ های کنفوسیوس؛ باکلاس باش؛ دختری که عنکبوت شد؛ آستین نو بخور پلو؛ مردی که حشره شد؛ وقتی سگ دنبالت کرد کمک بخواه؛ عشق بزرگ لارا؛ سگ نگهبان و گرگ چمن زار؛ تمساح های رودخانه تامبوتان؛ یک عمر دوستی؛ ارابه خورشید و دُرنا» که به افسانه هایی از اروپای شرقی، چین، کره، یونان، آفریقای جنوبی، مکزیک، اندونزی، مالزی، کره، ژاپن و ... می پردازد، عناوین مجموعه «داستان هایی برای فکر کردن» هستند که از سوی کتاب های طوطی واحد کودکان و نوجوانان انتشارات فاطمی منتشر شده و در اختیار بچه ها قرار گرفته اند.

کد خبر 4150598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha