۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۵۹

سخنگوی ستاد مدیریت بحران بهزیستی اعلام کرد؛

احداث ۴۰ مهدکودک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

احداث ۴۰ مهدکودک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی، از تخریب ۳۰ مهدکودک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: طی ۱۰ روز آینده ۴۰ مهد در این منطقه احداث می‌شود.

مهدی میرشاه‌ولد در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار داشت: پس از حضور تیم‌های اورژانس اجتماعی و محب، ارائه خدمات روان‌شناختی و مشاوره به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه آغاز شد و توانستیم طی این مدت این خدمات را در ۲۲۰ روستا و ۸ شهر استان به آسیب‌دیدگان ارائه کنیم.

وی از شناسایی ۲۸۰۰ مورد افرادی که دچار مشکل شده بودند، خبر داد و گفت: در اثر زلزله برای این تعداد مشکلاتی ایجاد شد که با حضور تیم‌های مددکاری، مشاوره‌های لازم ارائه شد.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی تأکید کرد: در بحث توانبخشی، خدمات فیزیوتراپی، کار درمانی و گفتار درمانی به آسیب‌دیدگان زلزله ارائه شد، به طوری که ۱۱۸ موردِ قطع نخاع و قطع عضو شناسایی شدند و همچنین ۱۰۰ زن نیز در اثر زلزله، سرپرست خانوار شده‌اند.

میرشاه‌ولد با اشاره به اینکه ۳۰ مهد در استان در اثر زلزله به طور کامل تخریب شده است، تصریح کرد: ۱۶ مهد شهری و ۱۴ روستا ـ مهد تخریب شد که به دنبال آن، توانستیم در ۲ کانکس در شهر سر پل ذهاب ایجاد کنیم.

به گفته وی، طی دو روز آینده، ۸ کانکس نیز به منظور ایجاد مهدکودک دایر خواهد شد و طی ۱۰ روز آینده نیز تعداد این مهدها به ۴۰ کانکس می‌رسد.

کد خبر 4150695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha