۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری:

افزایش شیب حقوق بازنشستگان در سال‌های اخیر

افزایش شیب حقوق بازنشستگان در سال‌های اخیر

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش «خانه‌های امید» خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر سعی شده است افول ۳۰ درصدی حقوق بازنشستگان جبران شود تا به شیب صعودی حقوق آنها دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم صادقی‌فر در مراسم قرعه‌کشی پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری اظهار کرد: در دولت یازدهم اتفاقات خوبی برای بازنشستگان کشوری افتاد و بسیاری از ضعف‌های گذشته در صندوق برطرف شد؛ به طوری که در دولت قبل با افول ۳۰ درصدی حقوق بازنشستگان مواجه بودیم، اما در طول یازدهم برای رفع این مشکل تلاش شد.

وی در مورد «خانه‌های امید» گفت: با تشکیل شورای سالمندان و افزایش تعداد خانه‌های امید، سعی کردیم برخی از نواقص گذشته را برطرف و افت حقوق را در سال‌های گذشته جبران کنیم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد: همچنین در جهت توانمندسازی و افزایش نشاط در میان سالمندان اقداماتی انجام داده‌ایم که در این خصوص باید چهار اصل را مد نظر قرار دهیم.

به گفته صادقی‌فر، پاسخگویی، پایدارسازی، شفاف‌سازی و نوآوری؛ چهار اصلی است که باید با رعایت آنها در جهت توانمندسازی بازنشستگان اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های بازنشستگی در ایران در مسیر بحران قرار دارد، اما هنوز به بحران نرسیده است، گفت: باید منابع لازم برای تعهدات جدید تعریف شود تا شاهد بروز مشکلات ناشی از بازنشستگی پیش از موعد همانند گذشته نباشیم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: باید اصلاحات صندوق‌ها در دستور کار قرار گیرد که این موضوع با افزایش کیفیت و شایستگی مد نظر قرار گیرد.

صادقی‌فر گفت: باید قبل از اعمال سیاستگذاری، فعالانه در بخش‌های مختلف حضور داشته باشیم و عمل کنیم؛ نه اینکه پس از بروز مشکل، برای حل آن تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مباحث اقتصادی و اجتماعی، دو بال صندوق‌های بازنشستگی هستند که برای ارتقای کرامت بازنشستگان و کارگران در سال‌های اخیر تلاش شده و باید سعی کنیم مسیرهای اقتصادی بازنشستگان، اجتماع‌محور باشد.

کد خبر 4156987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha