۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۵

توسط کانون پرورش فکری؛

«دعاهایی برای صلح جهانی» برای بچه ها چاپ شد

«دعاهایی برای صلح جهانی» برای بچه ها چاپ شد

کتاب «دعاهایی برای صلح جهانی» اثر جین گودال با ترجمه نفیسه اعرابی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «دعاهایی برای صلح جهانی» اثر جین گودال از سفیران صلح جهانی به تازگی با ترجمه نفیسه اعرابی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شده است. تصویرگری این کتاب توسط فیروزه گل‌محمدی انجام شده است.

این کتاب مجموعه جمله‌های کوتاهی در قالب دعاست که به چالش‌های محیط زیستی نیز همچون شکار حیوانات یا بهره‌گیری از آنان در سیرک و... نیز اشاره دارد.

نویسنده در این کتاب از زمینه‌های ایجاد صلح جهانی به گونه‌ای سخن گفته که مخاطبان دریابند برای حفظ داشته‌ها و بر طرف کردن آسیب‌ها باید به دنیای اطراف خود بهتر نگاه کنند.

جین گودال در سال ۱۹۷۷ موسسه‌ای به نام خود تاسیس کرد که هدف آن حمایت از تحقیقات در منطقه‌ی حفاظت شده‌ گامبی در تانزانیا است و به دنبال آن در سال ۱۹۹۱ به کمک عده‌ای از دانش‌آموزان تانزانیایی، برنامه‌ جهانی جوانان این موسسه با عنوان «ریشه‌ها و جوانه‌ها» را شروع کرد. این سازمان در حال حاضر بیش از ۱۵۰هزار گروه در ۱۲۰ کشور جهان دارد.

حق انتشار کتاب «دعاهایی برای صلح جهانی» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از انتشارات (minedition) سوییس ناشر این کتاب خریداری شده و مخاطبان اصلی آن، کودکان گروه سنی «ج» یعنی ۱۰ تا ۱۲ سال هستند.

یکی از دعاهای این کتاب را می خوانیم:

«دعا می‌کنیم برای حیواناتی که در هر گوشه‌ این جهان رنج می‌کشند. دعا می‌کنیم رنجشان که نتیجه‌ آزمایش‌های علمی، کار زیاد در مزارع، شکار و تله‌گذاری، استفاده در نمایش‌ها و سیرک‌ها و هر نوع سوء‌استفاده و بهره‌کشی است، پایان پذیرد.»

این کتاب با شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۱ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4168057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha