۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

راه اندازی نمایشگاه دائمی صادرات مرکزی درصورت نیاز عملیاتی می شود

راه اندازی نمایشگاه دائمی صادرات مرکزی درصورت نیاز عملیاتی می شود

اراک- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: باتوجه به ظرفیت های مطلوبی که استان مرکزی در حوزه صادرات دارد، راه اندازی نمایشگاه دائمی صادرات این استان در صورت نیاز عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حاجی پور عصر دوشنبه در نشست تخصصی با صادر کنندگان و تولیدکنندگان استان مرکزی در اراک، با اشاره به وضعیت صادرات و واردات استان اظهار داشت: استان مرکزی در هشت ماهه نخست امسال ٦٣٣ میلیون دلار صادرات انجام داده که براساس آمار سبب دستیابی به رشدی ٥٤ درصدی شده است.

وی افزود: استان مرکزی در مدت سپری شده سال ٩٦ میزان ٢٢٤ میلیون دلار واردات نیز داشته که تمامی این ارقام و آمارها بیانگر وجود ظرفیت های مطلوب در استان مرکزی است.

حاجی پور ادامه داد: علی رغم روند مطلوب صادرات در استان مرکزی معضلاتی اعم از عدم وجود امکانات کافی، کمبود انبارهای سردخانه ای مرزی، کمبود امکانات بارگیری، عدم استفاده از سیستم ریلی در شهر ساوه و افزایش هزینه های حمل و نقل نیز مانع از توسعه این روند شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: مشکلات و موانعی که از استان مرکزی به سازمان توسعه و تجارت ارائه داده شد منجر به گنجاندن ١٠ مورد از این نظریات در تصمیم سازی در سطح ملی شد و خوشبختانه باید بگوییم استان مرکزی بیش از ٢٢٠ شرکت صادر کننده کالا و خدمات دارد.

حاجی پور تصریح کرد: براساس تقسیمات منطقه ای اتاق های بازرگانی دسته بندی شده اند که بر این اساس کشور ازبکستان معین استان مرکزی شده، همچنین استان مرکزی پنج حوزه صادراتی تخصصی شامل گل و گیاه، انار، عایق رطوبتی، آلومینیوم و ماشین های صنعتی را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: در سطح کشور ١٧ شرکت مدیریت صادرات فعالیت دارند که از این تعداد شش شرکت در استان مرکزی مستقر است، به همین سبب در زمینه تنوع مدیریت صادرات مشکلی نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: در صورت تعیین لزوم فعالیت نمایشگاه دائمی صادرات استان مرکزی این طرح با شرکت شهرک ها به اشتراک گذاشته و با همکاری بخش خصوصی این نظریه نیز عملیاتی می شود.

حاجی پور یادآور شد: همچنین مسئله تامین اراضی این مجموعه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

کد خبر 4169393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha