۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۵

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل کانون پرورش فکری -۱

حقوق و بودجه کانون در ۴ سال گذشته ۳ برابر شد

حقوق و بودجه کانون در ۴ سال گذشته ۳ برابر شد

مدیرعامل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم تودیع خود گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این مرکز طی ۴ سال گذشته ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع علیرضا حاجیان زاده و معارفه فاضل نظری به عنوان مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمع کثیری از اهالی هنر، تئاتر، موسیقی و ادبیات عصر روز چهارشنبه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل سابق کانون در سخنانی عنوان کرد: ۴ سال قبل در مراسم معارفه خودم عنوان کردم که این سمت امانتی در دست من است و امیدوارم امانتدار خوبی باشم و امروز که این امانت را به امانتدار دیگری می سپارم آن را با یک ارزش افزوده به او تحویل می دهم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ها و رویدادهای کانون در دوران مدیریت خود گفت: انتشارات کانون در ۴ سال گذشته طی ۳ نوبت به عنوان ناشر برگزیده کشور انتخاب شد در حالی که در ۳۰ دوره برگزاری مراسم انتخاب ناشر برتر در کشور، پیش از این تنها در ۱۰ دوره، کانون در تمام این ادوار به این جایگاه رسیده بود.

حاجیان زاده به فعال کردن ۸۰ سالن سینما در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه تولید آثار نمایشی نیز ۲ هزار اجرا در مناطق مختلف از جمله مناطق محروم کشور در این دوره انجام شد.

وی گفت: طرح سامانه صنعت اسباب بازی و برگزاری ۳ دوره جشنواره و نیز اجرای ۴۰ طرح به منظور تولید لوازم التحریر با رویکرد ایرانی – اسلامی نیز در این دوره صورت پذیرفت.

حاجیان زاده همچنین افزود: در زمینه توسعه مراکز فرهنگی و کتابخانه ها، ما کانون را از ۸۵۰ کتابخانه به هزار و ۱۲ کتابخانه ارتقا دادیم. همچنین تعداد کتابخانه های سیار را نیز از ۸۱ به ۱۷۰ کتاب رساندیم.

در کنار آن مراکز فراگیر برای آموزش کودکان ویژه نیز از ۶ مرکز به ۵۰ مرکز ارتقا پیدا کرد و ۵۰ پروژه ناتمام کانون نیز در دست افتتاح قرار گرفت.

مدیرعامل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به توسعه شبکه فروش و عرضه کتاب در این مرکز از ارتقاء فروشگاههای کانون به ۲۵۰ مرکز خبر داد.

وی همچنین با اشاره به ایجاد دبیرخانه دائمی شورای هماهنگی کودک و نوجوان که با حضور نمایندگانی از تمامی دستگاههای مسئول در کشور شکل می گیرد، تصریح کرد: در زمینه امور معیشتی کارمندان کانون نیز به حقوق کارمندان توجه ویژه ای صورت گرفت به طوری که رشد ۲۰۰ درصدی را در آن شاهد بودیم.

همچنین بودجه کانون نیز در این مدت ۳ برابر و به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسید. در کنار آن سند چشم انداز ۱۰ ساله کانون نیز تدوین و برنامه ۵ ساله اجرایی آن نیز به اجرا درآمد که امسال نخستین سال آن بود.

کد خبر 4171553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha