۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۷

مراسم معارفه مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ـ ۳؛

رابطه کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش باید اصلاح شود

رابطه کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش باید اصلاح شود

وزیر آموزش و پرورش در مراسم معارفه مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری، خواستار ارتباط نزدیک‌تر این مرکز با نظام آموزشی و تلاش برای ارتقای تولیدات چندرسانه‌ای شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع علیرضا حاجیان‌زاده و معارفه فاضل نظری به عنوان مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمع کثیری از اهالی هنر، تئاتر، موسیقی و ادبیات عصر روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی با تسلیت به خانواده دانش‌آموزان در حادثه روز گذشته در سخنانی عنوان کرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین محیط فراگیری برای ما، مدرسه است و از آن به عنوان رکن اصلی یادگیری نام می‌بریم؛ با این همه مدارس ما در شرایطی است که امکان پاسخ به تمام توقعات ما را ندارد؛ زمان حضور در آن محدود و امکانات آن نیز از آن چیزی که ما انتظار داریم، کمتر است. دلایل این نارضایتی و ناموفق بودن مدرسه به دلیل برنامه‌های رسمی است که ما از آن و از آموزش و پرورش انتظار داریم، درحالی‌که مدرسه به دلیل مضیقه نمی‌تواند همه نیازهای فرزندان ما را با هم تأمین کند. در نتیجه بعد از فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان از آن، به میزان زیادی محل نقد قرار می‌گیرد.

وی در همین زمینه به ضرورت توجه به تنوع محیط‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان محیط دوم یادگیری باید در خدمت نظام تعلیم و تربیت قرار گرفته تا ظرفیت و استعدادش در کنار مدرسه، به یادگیری کودکان کمک کند؛ به ویژه اینکه کانون بسیاری از محدودیت‌های ما را نداشته و استعداد قابل توجهی را در خود دارد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه رفاقت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدرسه، شرط لازم برای هم‌افزایی این دو نهاد به شمار می‌رود، گفت: کانون پرورش فکری محیطی انعطاف‌پذیر است و مدرسه را می‌تواند به محیط انعطاف‌پذیری مبدل کند؛ به شرط آنکه نظام آموزشی ما باید بپذیرد قالب‌ها و کلیشه‌ها را کنار گذاشته و در کنار چنین محیطی، به امر آموزش توجه کند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه کانون پرورش فکری، اعتماد عمومی به آن است که در هیچ نهاد فرهنگی دیگری مشابهی ندارد، عنوان کرد: کانون پرورش فکری علاوه بر مأموریت‌هایش در حوزه فرهنگی، این پتانسیل را دارد تا در زمینه مهارت‌آموزی وارد شده تا به تقویت روحیه کارآفرینی، پرسشگری و کنجکاوی کودکان بپردازد.

بطحایی از مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا برای ارتقای تولیدات چندرسانه‌ای در این مرکز توجه ویژه‌ای داشته باشد و در کنار آن، کانون را به عنوان یک نخِ تسبیح در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به مکانی برای هم‌افزایی میان فعالان این عرصه مبدل کند.

کد خبر 4171581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha