ولی الله عادلی حبر داد؛

۳۵۰ زائر باراولی به زیارت حرم رضوی نایل می‌شوند

۳۵۰ زائر باراولی به زیارت حرم رضوی نایل می‌شوند

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با تشریح برنامه های چهارمین مرحله از پنجمین دوره طرح اعزام «زائران حرم رضوی» از سفر ۳۵۰ زائر باراولی به حرم رضوی از ۴ دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ولی الله عادلی؛ مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف در گفت وگویی با گرامیداشت یاد واقفان نیک اندیش به تشریح طرح اعزام زائران به مشهد مقدس از محل عواید موقوفات مرتبط در قالب طرح «زائران حرم رضوی» اظهار کرد: چهارمین مرحله از پنجمین دوره این طرح از روز دوشنبه چهارم دی ماه آغاز خواهد شد .

وی با بیان اینکه این مرحله تا پنجشنبه هفتم دی ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف به‌عنوان متولی موقوفات اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش است و در همین راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان با استخراج دقیق نیات موقوفات مرتبط با موضوع زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) اقدام به برگزاری طرح «زائران حرم رضوی» از پنج سال پیش تاکنون کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به اینکه پنجمین دوره این طرح از ۴آذر ماه آغاز شده وتاکنون بیش از ۱۱۵۰ زائر به زیارت حرم مطهر امام رئوف نایل شده اند تصریح کرد : زائران واجد شرایط از نظر سازمان اوقاف و امور خیریه و زائرانی که در برنامه سمت خدا ثبت‌نام کرده‌اند در آخرین مرحله این طرح در روز چهارم دی ماه در امامزادگان شاخص هر استان حضور یافته و به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عادلی افزود: زائرانی که در برنامه سمت خدا ثبت نام کرده‌اند به اداره‌کل اوقاف استانها معرفی شدند و پس از تحقیق و بررسی مبنی بر اینکه تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده‌اند به لیست زائران حرم رضوی اضافه شدند.

وی تاکید کرد: زائران واجد شرایط افرادی هستند که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده‌اند و توان مالی برای این سفر معنوی را ندارند؛ همچنین خدام ثابت و افتخاری و هیئتهای امنای بقاع متبرکه، مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمین ثابت مساجد و افراد ساکن در مناطق محروم و روستایی که حداقل طی ۱۵ سال گذشته به زیارت مشهد مقدس مشرف نشده‌اند جزو این دسته هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه در این طرح زائران علاوه بر زیارت مضجع منور امام رضا (ع) از زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه بین راهی نیز بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این مرحله از طرح «زائران حرم رضوی» زائرانی از استان‌های البرز، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، قم، کرمان، مرکزی و یزد به بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها مشرف می‌شوند.

وی درباره منابع تامین هزینه‌های این طرح یادآور شد: هزینه این طرح از محل عواید ۱۱۱ موقوفه مرتبط با زیارت حرم امام رضا (ع) کمک های خیرین تامین می‌شود.

کد خبر 4176913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha