۱۱ دی ۱۳۹۶، ۹:۵۷

معاون پرورشی آموزش و پرورش کردستان:

ترویج فرهنگ عفاف وحجاب موجب حفظ بنیاد خانواده ها می شود

ترویج فرهنگ عفاف وحجاب موجب حفظ بنیاد خانواده ها می شود

سنندج- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نقش اساسی در حفاظت و صیانت از بنیاد خانواده ها دارد.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الله نریمانی امروز در همایش توسعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف ویژه مدارس که در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزارشد، با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر تکلیفی دینی است، گفت: اجرای این تکلیف و رسالت دینی منجر به ارتقای سلامت اجتماعی و اخلاقی جامعه می شود و بی شک تحقق این مهم مستلزم فرهنگ سازی است.

وی بد حجابی را سوغات کشورهای غربی خواند و عنوان کرد: یکی از تبعات جنگ نرم ترویج بدحجابی است که این مسئله هیچ ارتباط و شباهتی با فرهنگ و اعتقادات ما ندارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به کار فرهنگی و فرهنگ سازی دارد، بیان کرد: ترویج عفاف و حجاب وظیفه همه دستگاه های فرهنگی است و متولیان فرهنگی نیز باید آموزش و پرورش را در این زمینه یاری کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان افزود: علاوه برمحیط های آموزشی و خانواده، دانش آموزان از رسانه ها نیز تاثیر می گیرند.

نریمانی با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نقش اساسی در حفاظت و صیانت از بنیاد خانواده دارد، اظهارداشت: ضوابط و مقررات آموزشی و تربیتی که در مدارس دولتی و مدارس و مراکز غیردولتی باید رعایت شود و مدیران مدارس غیر دولتی نیز موظف اند نسبت به ضوابط و مقررات آموزش و پرورش پایبند باشند.

وی بازدید از مدارس دولتی و غیر دولتی با محوریت فرهنگ سازی حجاب و عفاف را از برنامه های شورای حجاب و عفاف و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان دانست و گفت: ستاد در این راستا با شناسایی مدارس و مراکز لازم التوجه، کارهای فرهنگی و توانمند سازی همکاران را از طریق برگزاری دوره های آموزشی در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 4188133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha