۱۱ دی ۱۳۹۶، ۲۰:۰۸

طرح‌ مهارتی و توانمندسازی نیروهای بومی منطقه پارس جنوبی افتتاح شد

طرح‌ مهارتی و توانمندسازی نیروهای بومی منطقه پارس جنوبی افتتاح شد

بوشهر - در آئینی با حضور مسئولان استان بوشهر و صنعت نفت، طرح‌ آموزش مهارتی و توانمندسازی نیروهای بومی منطقه پارس جنوبی در شهرستان کنگان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار بوشهر عصر دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: توانمندسازی نیروهای بومی برای اشتغال در پارس جنوبی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سعید زرین‌فر اضافه کرد: با سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی برای ارائه آموزش‌های مورد نیاز کارجویان استان بوشهر و همچنین مهارت‌افزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی امضا شده است.

وی از نیروی انسانی توانمند در هر منطقه به عنوان سرمایه اجتماعی با ارزش نام برد و بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در اجرای طرح آموزشی همراهی و مشارکت داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار بوشهر ادامه داد: چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر به عنوان مناطق پیرامونی منطقه ویژه پارس تحت این طرح آموزشی قرار می‌گیرند.

زرین‌فر با تاکید بر لزوم توجه صنعت به مناطق پیرامونی، خاطرنشان کرد: کارگروه مشورتی با همکاری مسئولان وزارت نفت در استان بوشهر برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی تشکیل می‌شود.

تکمیل طرح آبرسانی به شهرستان جم

مشاور اجتماعی وزیر نفت نیز در این آئین از تلاش برای تحقق مطالبات مردم در مناطق پیرامونی پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: یکی از مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، توانمندسازی نیروهای بومی منطقه پارس جنوبی است.

سید امیر طالبیان از تکمیل طرح آبرسانی به شهرستان جم با مشارکت وزارت نفت خبر داد و اضافه کرد: اجرای اتوبان بوشهر به دیر با همکاری وزارت نفت از دیگر برنامه‌های وزارت نفت است که اعتبارات لازم برای تسریع در اجرای آن مصوب شده است.

وی با اشاره به برپایی و تشکیل کلاس‌های تقویت علمی دانش‌آموزان در مناطق پیرامونی تاسیسات پارس جنوبی خاطرنشان کرد: اسکان نیروهای اقماری از دیگر مسئولیت‌های وزارت نفت در این مناطق است.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با اشاره به اینکه ساخت منازل سازمانی جایگزین توسعه شهرک‌ها شده است، ادامه داد: بخشنامه اسکان کارکنان صادر شده است و تسهیلات بانکی برای تهیه مسکن نیز در اختیار این کارکنان قرار می‌گیرد.

طالبیان از توانمندسازی مهارتی برای استفاده از نیروهای بومی در صنایع و تاسیسات وزارت نفت خبر داد و افزود: نیروهای بومی باید در اولویت اشتغال در این منطقه باشند و کالاهای مورد نیاز نیز از تولیدات این منطقه تامین شوند.

حل مشکلات زیست محیطی پارس جنوبی

مدیر نظارت بر طرح‌های عمران مناطق نفت‌خیز نیز با اشاره به توجه ویژه صنعت نفت به مناطق پیرامونی اظهار داشت: وزیر نفت تاکید خاصی برای تحقق مطالبات مردم در مناطق پیرامونی صنایع نفت و گاز دارند.

محسن امیریان بیان کرد: طرح‌ها و برنامه‌هایی منطبق با خواسته‌های مردم به منظور تقویت ارتباطات مسئولان وزارت نفت و پارس جنوبی با ساکنان مناطق پیرامونی تدوین شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مهم آموزشی و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان کنکوری در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر عملیاتی شده است که نقش مهمی در توانمندسازی این افراد خواهد داشت.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمران مناطق نفت‌خیز افزود: از اولویت‌های وزارت نفت می‌توان به طرح آبرسانی به جم و حل مشکلات زیست محیطی، مهارت‌آموزی، توانمندسازی و تحقق اشتغال نیروهای بومی در منطقه پارس جنوبی اشاره کرد.

وی خواستار تلاش ویژه مجریان طرح آبرسانی جم برای تکمیل این طرح مهم شد و ادامه داد: تعلل در تکمیل طرح بزرگ آبرسانی جم با توجه به شرایط بحران آب منطقه غیر قابل پذیرش است.

کد خبر 4188780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha