۱۵ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۰۷

امام جمعه دلوار:

مطالبه‌گری با آشوب تفاوت دارد/ دشمن دلش برای ما نمی‌سوزد

مطالبه‌گری با آشوب تفاوت دارد/ دشمن دلش برای ما نمی‌سوزد

بوشهر - امام جمعه دلوار گفت: مطالبه‌گری با آشوب تفاوت دارد و باید اعتراض خود را بدون خشونت و اغتشاش و در فضایی آرام مطالبه کرد تا به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با قدردانی از اجتماع حماسی مردم بخش دلوار در سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مردم  ولایت مدار بخش دلوار هر ساله در سالروز سفر پر خیر و برکت حضرت امام خامنه‌ای با رهبری معظم انقلاب تجدید بیعت می‌کنند و میثاق خود با ارزش‌های انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا را تجدید می کنند.

وی اضافه کرد: این اجتماع هم تجدید میثاق با ولایت و رهبری و اعلام انزجار و محکومیت آشوب‌ها و نامنی‌های اخیر بود.

امام جمعه دلوار با اشاره به آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای کشور، بیان کرد: اعتراضات مردم  و مطالبه‌گری مشکلاتی مانند بیکاری و معیشت، حق طبیعی مردم است؛ اما چگونگی بیان آن مسأله مهم‌تری است. 

وی ادامه داد: قطعا مردم عزیز ایران به دنبال حل مشکلات خود از طریق روش‌های معقول و مسالمت‌آمیز هستند  و به‌ وهیچ‌وجه غیرت هیچ ایرانی به دشمنان و بدخواهان کشور اجازه موج‌سواری و سوء استفاده  در مسائل داخلی را نخواهد داد.

زاهددوست تصریح کرد: ملت ما تجربه‌ای مانند فتنه ۸۸ پشت سر گذاشته است و در آنجا و ده‌ها تجربه دیگر ملت عزیز ما دیدند که دشمن برای مردم ما دلسوزی ندارد و به‌دنبال اهداف خود است و با دامن زدن به آشوب‌ها و تضییع بیت‌المال و اموال عمومی که متعلق به مردم است، نه تنها مشکلات را برطرف نمی‌کند؛ بلکه مشکلاتی بسیاری را بر مشکل ما خواهد افزود.

مردم ما بصیرت دارند

وی ادامه داد: مردم ما بصیرت دارند و با چشمان باز خود دستان آلوده دشمنان قسم خورده ملت ایران را که از آستین ضدانقلاب و ناکامان فتنه ۸۸ بیرون آمده و در این تجمعات مشاهده کردند که می‌خواستند با موج‌سواری و سوءاستفاده از مطالبه‌گری به‌حق  مردم، روند اعتراضات اقتصادی را به سمت اغتشاشات و نا امنی و هرج و مرج سوق دهند.

امام جمعه دلوار گفت: در طول سال‌های گذشته هر از چندی تجمعات اعتراضی به‌خاطر مسائل صنفی، عدم پرداخت حقوق و یا مسائل دیگر، انجام گرفته، اما در هیچ‌یک از این تجمعات، اموال عمومی به آتش کشیده نشده، پرچم مقدس کشور را به‌عنوان نماد ملی آتش نزدند، به حسینیه‌ها و مساجد حمله‌ور نشدند و شعارهای ساختارشکن سر داده نشده است. 

وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته ظرف ۴۸ ساعت در ده‌ها شهر کشور و از جمله در تهران، گروه‌هایی با شعارهای خاص به اغتشاش و تخریب اموال عمومی پرداختند، بیان کرد: سؤال این است که این گروه‌ها و افراد چگونه با هم هماهنگ شدند؟ از کجا فرمان گرفته‌اند؟ از کجا تحریک شده‌اند.

زاهددوست خاطرنشان کرد: برابر  اسناد و مدارک اتاق فرمان این آشوب‌ها، همانند اتاق فکر  اغتشاشات سال ۸۸، بوده و از  خارج از کشور هدایت و مدیریت می شود. کارگردان اصلی این اغتشاشات و نا امنی‌ها مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی هستند که از مشاوره استعمار انگلیس خبیث هم استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: ذوق زدگی مقامات این کشورها و حمایت بی پروا از اغتشاشگران، وطن فروش هم یک دلیل واضح بر ادعای ماست. ترامپ رئیس جمهور روانی آمریکا در جریان این اغتشاشات ظرف ۲۴ ساعت، سه مرتبه در توئیت خود از آشوبگران و افراد مخل امنیت و آرامش مردم حمایت کرد و آنان را به ادامه اغتشاش تشویق کرد.

امام جمعه دلوار تصریح کرد: فضای مجازی و  کانال‌های ارتباطی چون تلگرام، و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی ابزار  اصلی دشمن برای ارتباط آنها  با عناصر ضد انقلاب در ایران است و دعوت‌های اصلی برای تجمع و آشوب در شهرهای مختلف از طریق همین ابزارها انجام شده است. 

مطالبه‌گری بدون خشونت انجام شود

وی با بیان اینکه اعتراض و مطالبه‌گری با آشوب تفاوت دارد، افزود: عقل  و خرد سیاسی و اجتماعی حکم می‌کند که باید اعتراض یا مطالبه گری خود را بدون خشونت و اغتشاش و در فضایی آرام مطالبه کرد تا به نتیجه برسد.

زاهددوست اظهار داشت: معترضین به وضع اقتصادی از همان ساعات اولیه با هوشیاری صف خود را از اراذل و اوباش و اغتشاشگران منافق جدا کردند. درست است که برخی از مشکلات اقتصادی کشور حاصل سوء مدیریت برخی مدیران است، اما بخش زیادی از مشکلات و گرفتاری‌های ما هم  مربوط به فشارهای آمریکا و تحریم اقتصادی  است که بانی آن خود آمریکا ایادی اوست. 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها اگر دلشان برای ملت می‌سوزد، پول‌های بلوکه‌شده ایران را در اروپا و آمریکا آزاد کنند، تحریم‌های اقتصادی و تحریم‌های بانکی را بر اساس برجام قرار شد برخی از آنها برداشته شود اگر راست می گویند بردارند.

امام جمعه دلوار گفت: نمی‌شود از یک طرف فشار اقتصادی و تحریم ها به مردم ایران وارد کنند و از طرف دیگر افراد  اغتشاشگر مزدور را به  خیابان‌ها بریزند و برای ملت ما اشک تمساح بریزند! خوشبختانه حضور خودجوش و بموقع مردم در صحنه در ۱۳ دی ماه و تداوم آن در روزهای کشور به این دشمنی ها و فتنه ها پاسخ واضح و روشنی داد.

نباید با اغتشاشگران ذره‌ای مماشات شود

وی اضافه کرد: این جماعت وطن‌فروش خارج‌نشین که امور خود را با مزدوری و خیانت به مردم می‌گذرانند، کجا طعم تلخ بیکاری و تورم و گرانی را حس کرده‌اند؟ حرف مردم با دستگاه قضائی و انتظامی این است که نباید با اغتشاشگران و محاربین ذره‌ای مماشات شود و اگر مماشات کنید مردم رأساً وارد کارزار می‌شوند و آشوب‌طلبان را سرجای خود می‌نشانند.

زاهددوست بیان کرد: مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم آل‌سعود به همراه استعمار پیر انگلیس، بازنده اصلی تحولات منطقه  هستند و به فضل الهی و با رهبری امام گونه مقام معظم رهبری امروز جمهوری اسلامی به بالاترین سطح نفوذ در منطقه دست یافته و محور مقاومت بیش از پیش قدرتمند شده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و آل‌سعود در این شرایط احساس خطر برای بقا دارند و با وجود جمهوری اسلامی آمریکایی‌ها آرزوی  سلطه بر خاورمیانه را به گور خواهند برد و این شکست های راهبردی آنها در منطقه دلیل خصومت و دشمنی آنها با ملت ایران و نظام اسلامی است.

کد خبر 4191599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha