بغداد دست اقلیم کردستان را از حقوق کارکنان دولتی کوتاه می کند

بغداد دست اقلیم کردستان را از حقوق کارکنان دولتی کوتاه می کند

در پی دیدار هیأتی از نمایندگان احزاب کٌرد با نخست وزیر عراق، یک نماینده پارلمان این کشور و عضو حزب جنبش گوران اعلام کرد که دولت عراق تصمیم دارد حقوق کارمندان اقلیم کردستان را خود پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الاخباریه، «شیرین رضا» نماینده پارلمان عراق از حزب جنبش گوران (التغییر) جزئیاتی از دیدار هیأتی از نمایندگان احزاب کُرد با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق منتشر کرده است.

وی امروز اعلام کرد که حیدر العبادی تصمیم دارد حکم همه کارمندان در اقلیم کردستان عراق را به کارمندان دولت عراق تبدیل کند. رضا یادآور شد که دیدار هیأت کُردی از حزب جماعت اسلامی، جنبش گوران و اتحاد اسلامی کردستان با نخست وزیر عراق جهشی در مسیر روابط مشترک بغداد و اربیل خواهد بود.

شیرین رضا تأکید کرد: هیأت احزاب کُرد که عموما از احزاب معارض اقلیم کردستان هستند در دیدار با حیدر العبادی اعلام کرده اند که از  بازنشر نیروهای مسلح عراقی در اقلیم کردستان، برخی از فرودگاه ها، میدان های نفتی و گذرگاهای مرزی اقلیم کردستان حمایت کرده و بر لزوم مبارزه با فساد تأکید کرده اند.

به گفته شیرین رضا، حیدر العبادی هم اعلام کرده علاوه بر حل مشکلات سیاسی و اقتصادی اقلیم کردستان، بغداد آمادگی دارد حقوق کارمندان بخش دولتی در اقلیم کردستان را به صورت مستقیم پرداخت کند و به این ترتیب دیگر دولت اقلیم کردستان واسطه پرداخت حقوق کارمندان نباشد.

به گفته این نماینده عضو جنبش گوران، این اقدام می تواند فشاری که احزاب حاکم در اقلیم کردستان بر مردم وارد می کنند را برطرف کرده و به این ترتیب اعتماد مردم اقلیم کردستان به دولت مرکزی بازیابی خواهد شد.

کد خبر 4192163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha