۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۳۲

وزیر تعاون:

برای بهبود شرایط پرستاری برنامه داریم

 برای بهبود شرایط پرستاری برنامه داریم

وزیر کار با اشاره به وضع نامطلوب پرستاری گفت: برای بهبود شرایط پرستاری برنامه داریم و با یک نظام پرستاری شاداب می‌توانیم هزینه‌های‌مان را کاهش داده و پزشکان را متوجه کارهای اصلی‌تر کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی در همایش گرامیداشت روز پرستار، گفت: جامعه‌ی خوشبخت، جامعه ایست که همه بتوانند نقش پرستاری را در آن ایفا کنند.  

وی افزود: وزارت کار دشواری‌های فراوانی دارد. در این وزارت خانه به سفره خالی فقرا و سالمندی که با بالا رفتن سن‌ دچار معلولیت می‌شود، توجه می‌کنیم‌. 

ربیعی ادامه داد:  مسائل پرستاری در دل ساختارهای معیوبی که سال‌ها حاکم بود، به پیش می‌رفت و نابرابری ایجاد شد. ما باید در کنار هم باشیم و با عقلانیت مسائل را حل کنیم. باید بدانیم ریشه مشکلات پرستاران کجا است. 

وزیر رفاه اظهار کرد: طرح طب ملی از دهه ۱۳۴۰ تا دولت آقای روحانی هنوز اجرایی نشده است، در طول این مدت اقشار زیادی آسیب دیدند. علاوه بر آن درون این ساختارها پرستاران هم وضعیت تبعیض آمیزی پیدا کردند.

 همچنین ‌تصریح‌کرد:  اگر امروز از من بپرسند وضع پرستاری مطلوب است یا خیر؟ پاسخ من خیر است، اما برای آن برنامه داریم. با یک نظام پرستاری شاداب می‌توانیم هزینه‌های‌مان را کاهش دهیم و پزشکان را متوجه کارهای اصلی‌تر کنیم.

ربیعی در آخر گفت: اگر نتوانستیم مصوبه تعرفه پرستاری را اجرا کنیم، به علت انباشت مسائل زیاد در نظام سلامت بود. باید در جهت عادلانه‌سازی تعرفه‌ها حرکت کنیم.
 نباید فکر کنید مسائل دیده نمی‌شود و کوتاهی می‌شود.

کد خبر 4206796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha