۸ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۰۶

تیرماه سال آینده؛

همایش ملی گروس شناسی در شهرستان بیجار برگزار می شود

همایش ملی گروس شناسی در شهرستان بیجار برگزار می شود

سنندج - رییس مرکز کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از برگزاری همایش ملی گروس شناسی در تیرماه سال آینده در شهرستان بیجار خبرداد.

امید ورزنده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: نخستین همایش ملی گروس‌شناسی به منظور واکاوی تاریخ، فرهنگ و ادبیات گروس و بررسی بسترها و راهکارهای توسعه آن در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال ۹۷ در بیجار برگزار می‌شود.

وی به محورهای این همایش اشاره کرد و اظهارداشت: محور تاریخی و باستان شناسی که شامل موضوعات گروس در دوره های مختلف تاریخی، نقش گروس در تاریخ سیاسی-اجتماعی کردستان ایران،  مفاخر گروس، مطالعات و کاوش های باستان شناسی است.

وی دومین محور این همایش را فرهنگی خواند و اظهارداشت: موضوعات این محور هم شامل هنر و معماری، صنایع دستی ،فرش بیجار و برند سازی جهانی، گویش گروسی، اماکن مذهبی و زیارت گاه ها، دین و دیانت،  جلوه های همبستگی در گروس،فرهنگ ، فولکلور و ادبیات عامه، قابلیت ها وظرفیت های گردشگری و راهکارهای توسعه فرهنگی است.

رییس مرکز کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج  ادامه داد: عناوین موضوعات محور اجتماعی این همایش هم شامل اقشار و طبقات اجتماعی، مردم شناسی، سبک زندگی، آسیب شناسی پدیده مهاجرت و کاهش جمعیت در منطقه‌ گروس و راهکارهای توسعه اجتماعی است.

ورزنده موضوعات محور محیط زیست و جغرافیا را شامل کوه ها و دشت ها، اقلیم، حیات وحش و مناطق حفاظت شده، آب، ظرفیت ها و تهدیدهای زیست محیطی ذکر کرد و افزود: بازار و تجارت، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دام ، صنایع و معادن و  راهکارهای توسعه اقتصادی منطقه از موضوعات محور اقتصادی این همایش است.

وی مهلت ارسال مقالات را تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۷  به وب سایت http://research.iausdj.ac.ir  ذکر کرد و گفت: علاقمندان به شرکت در این همایش در صورتیکه سوالاتی داشتند می توانند با شماره تلفن دبیرخانه علمی همایش ۰۸۷۳۳۲۸۲۶۰۳ تماس حاصل کنند.

کد خبر 4211767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha