۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر:

دانش‌آموزان افغانستانی در ۴۷۹ مدرسه استان بوشهر تحصیل می‌کنند

دانش‌آموزان افغانستانی در ۴۷۹ مدرسه استان بوشهر تحصیل می‌کنند

بوشهر - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تعداد مدارس دارای دانش‌آموز افغانستانی در استان بوشهر ۴۷۹ مدرسه است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کرمی صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه دبیرستان شهید مجید بشکوه در بوشهر ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: برادری و برابری همه ملت‌ها شعار انقلاب اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: گردآمدن نمایندگان چند ملت در این مراسم بیانگر این است که آموزش و فرهنگ می‌تواند محور ارتباط و تعامل و همراهی ملت‌ها و کشورهای مختلف باشد و امیدواریم این برنامه امروز بتواند طلیعه‌ای برای توسعه همکاری‌ها در این زمینه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: از اداره‌کل نوسازی بوشهر، امور اتباع استان بوشهر و آموزش و پرورش شهرستان بوشهر که این پروژه را به موقع و در موعد مقرر به بهره‌برداری رساندند تشکر می‌کنیم.

وی گزارشی از خدمات آموزشی و پرورش به اتباع افغانستانی را تشریح کرد و افزود: برگزاری همایش و مسابقه افغانستان‌شناسی در قالب مقاله نقاشی و شعر، بازسازی آموزشگاه اقبال در شهر دالکی و تجهیز آن به امکانات هوشمند و وسایل آزمایشگاهی، توزیع کتاب و کیت‌های آموزشی در بین دانش‌آموزان افغان، توزیع کولرهای اسپیلت و برگزاری جشنواره عکس و جشنواره غذا، برگزاری کارگاه خانواده در تمام مدارس دارای دانش‌آموزان افغان، برگزاری مسابقه فوتبال جام صلح و دوستی بین دانش‌آموزان ایرانی و افغانستانی، برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیرانی که دانش‌آموز افغانی دارند، توزیع لوازم بهداشتی برای دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس استان بوشهر، تقدیر از دانش‌آموزان برتر افغانستانی در مدارس استان بوشهر، برگزاری کلاس‌های سوادآموزی برای والدین دانش‌آموزان افغانی، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان افغانی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

کرمی بیان کرد: هیچ شهریه‌ای از دانش‌آموزان اتباع افغانستان در استان بوشهر دریافت نمی‌شود و همه دانش‌آموزان می‌توانند در همه مسابقات و المپیادها در کنار دانش‌آموزان ایرانی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تعداد مدارس دارای دانش‌آموز افغانستانی در استان بوشهر ۴۷۹ مدرسه است افزود: در چند آموزشگاه ما جمعیت دانش‌آموزان افغانی از دانش‌آموزان ایرانی بیشتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تعداد کل دانش‌آموزان افغانستانی شش هزار و ۱۸۷ دانش‌آموز است که در دوره ابتدای چهار هزار و ۷۶۰ و متوسطه اول هزار و ۸۹ نفر و متوسطه دوم ۳۳۸ نفر است.

دبیرستان شهید مجید بشکوه توسط وزارت آموزش و پرورش تحت نظارت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان احداث شده است.

اعطا کنندگان این مدرسه جمهوری چک، موسسه آموزش کودک، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ژاپن، جمهوری کره، نروژ و فدراسیون روسیه هستند.

کد خبر 4218853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha