۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶

متخلفان شکار ۶۵ پرنده وحشی در قزوین به دام افتادند

متخلفان شکار ۶۵ پرنده وحشی در قزوین به دام افتادند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: متخلفان شکار ۶۵ قطعه پرنده وحشی در دام مأموران یگان حفاظت محیط زیست قزوین افتادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان قزوین، سیاوش شمسی‌پور در این باره  اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست ادارات آبیک، البرز و یگان حفاظت محیط زیست اداره‌کل در هنگام گشت و کنترل در زیستگاه‌های حیات وحش در حوزه آبیک، ۱۴ نفر از متخلفان شکار غیرمجاز پرندگان وحشی را که با ۱۳ قبضه اسلحه مجاز، یک قبضه اسلحه قاچاق و ادوات شکار همچون دوربین، قفس، تور زنده گیری و انواع مهمات مبادرت به شکار ۵۴ قطعه پرندگان وحشی کرده بودند، دستگیر کردند.

وی ادامه داد: مأموران اجرائی یگان حفاظت محیط زیست در حوزه شهرستان البرز در پی گشت کنترل مداوم در مناطق تحت مدیریت شهرستان موفق به دستگیری ۱۰ نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز شدند که از متخلفان چهار قبضه اسلحه، لاشه چهار قطعه کبوتر جنگلی و لاشه شش قطعه چکاوک کاکلی و یک قطعه طرقه چکاوک کشف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: در عملیاتی مشابه مأموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره‌کل با همراهی مأموران یگان حفاظت محیط زیست البرز موفق به کشف چهار قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه قاچاق در حوزه استحفاظی البرز شدند.

شمسی‌پور یادآور شد: پرونده متخلفان بعد از بازجویی‌های اولیه تشکیل و برای پیگرد قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام مسؤول با توجه به بارش برف سنگین و پناه آوردن حیات وحش  اعم از پرندگان و چرندگان به جوار سکونتگاه‌های انسانی در شهر و روستاها از مردم خواست در راستای حفاظت از تنوع زیستی استان هرگونه تخلفات شکار را به مأموران محیط زیست یگان حفاظت گزارش کنند.

کد خبر 4227725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha