۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶

مدیرکل ارشاد بوشهر:

روستای چارک دشتی به عنوان دهکده قرآنی ثبت شود

روستای چارک دشتی به عنوان دهکده قرآنی ثبت شود

دشتی- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی بوشهر گفت: روستای چارک دشتی به عنوان روستای قرآنی بوشهر بشمار می ورد که تلاش داریم این روستا به عنوان دهکده قرآنی ثبت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیده ماحوزی صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از موسسه قرآنی ثقلین چارک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در جهان اسلام گرایش به زیبایی از قرآن مجید سرچشمه می‌گیرد و در اسلام خداوند زیبایی مطلق است.

وی افزود: قرآن به سبب دارا بودن ویژگی های ممتاز به عنوان کتابی شگفت انگیز ودر عین حال فصیح ترین اثر ماندگار دینی هم محسوب می شود.

وی اضافه کرد: تناسب شگفت میان لفظ و معنی در قرآن توانست از این اثر جاودانگی، اعجاز و ماندگاری بی پایان و بی انتها را پدیدار سازد.

ماحوزی یادآورشد: روستای چارک بواسطه الفت وانس مردم آن با قرآن روستایی خاص و مورد احترام است و در جهت ثبت آن به دهکده قرآنی تلاش می کنیم.

نگاه ویژه‌ای به چارک شود

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی نیز بیان داشت: روستای چارک در شهرستان دشتی از چند جهت قابل اعتنا است و باید به این روستا نگاه ویژه ای داشت.

حمید زارعی افزود: جدا از مسائل قرآنی که این روستا زبانزد است زیباترین و بهترین شکل از آیین ها و آواهای عاشورایی نیز در این روستا اجرا می شود.

ظرفیت قرآنی بالا در چارک

مدیر موسسه ثقلین نیز با قدردانی از حمایت دولت واداره فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: موسسه قرآنی ثقلین چارک پرورش دهنده قاریان و حافظان مختلف در شهرستان و اقصی نقاط استان است.

سید اسدالله حسینی ادامه داد: با توجه به ظرفیت قرآنی که این روستا برخوردار است هنوز کمبودهایی وجود دارد و ثبت رسمی دهکده قرآنی چارک و برگزاری مسابقات کشوری قران روستایی از جمله خواسته‌های ما است.

کد خبر 4232658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha