۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱

نگار آقاعلی طاری به مهر گفت:

نمایشگاه «کرد پرتره» به نفع کودکان زلزله زده کرمانشاه برپا می شود

نمایشگاه «کرد پرتره» به نفع کودکان زلزله زده کرمانشاه برپا می شود

نمایشگاه عکس گروهی «کرد پرتره» متشکل از آثار ۲۲ عکاس به نفع کودکان زلزله زده استان کرمانشاه برگزار می شود.

نگار آقاعلی طاری یکی از هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه عکس گروهی «کرد پرتره» که مسئولیت هماهنگی آثار به نمایش درآمده را نیز بر عهده دارد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نام این نمایشگاه توضیح داد: یک عکاس مستند نسبت به سوژه هایی که از آنها عکاسی می کند متعهد بوده و با آنها زندگی می کند. من ۶ سال قبل در بسیاری از روستاهای کرمانشاه مانند ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب عکاسی کرده و با بسیاری از این مردم هم سفره و همکلام شده بودم و امروز زمان آن بود که دوباره با آنها همراه شوم. البته انسان هایی که روزی در قاب قرار دوربین عکاسان قرار گرفته و هویت و اعتبار به عکاس بخشیده بودند، امروز چهره خودشان به خودشان کمک کرده است و عکاس تنها واسطه ای است تا دوباره صدا و چهره آنها را به مردم ایران و جهان برساند.

این عکاس  حوزه مستند افزود: ایده های خاصی برای برگزاری و نمایشگاه گردانی نمایشگاه های عکس مستند به ویژه این نمایشگاه داشتم، به این منظور که از عکاسان مطرح ایران به ویژه عکاسان کُرد در شهرهای مختلف دعوت شده تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی در معرفی عکاسان شرکت کننده در این نمایشگاه گفت: اسحاق آقایی، جاوید تفضلی، مریم الهیاری، وحید بابایی، مهدی توکلی، حمید جانی‌پور، ساجد حق‌شناس، علی درمیانی، سهیل زندآذر، علی سامعی، جلال شمس آذران، مونا عبدالله‌پور، زینب عربی، سعید عرب‌زاده، حسین فاطمی، آریز قادری، ناصر گل‌نظری، وحید مومن‌زاده، ساسان مویدی، شهاب ناصری و مهدی ناظری از جمله هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند و امیدواریم نیت خیر این عزیزان علاوه بر اینکه شامل حال کودکان و نوجوانان زلزله زده کرمانشاه می شود، به صورت خیر و برکت بی پایان در تمام لحظات زندگی آنها جاری باشد.

آقاعلی طاری در بخش دیگری از صحبت های خود درباره عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه عنوان کرد: برنامه ریزی هایی انجام گرفته تا درآمد حاصل از فروش آثار این نمایشگاه به بهترین شکل ممکن هزینه شود و به همین دلیل یک مدیر مالی برای هدایت و شفاف سازی تمامی هزینه ها در نظر گرفته شده که بر اساس آن تمامی موارد مربوط به ماجرای مالی نمایشگاه به صورت شفاف اطلاع رسانی خواهد شد.

این عکاس درباره فعالیت های آتی خود در حوزه عکاسی گفت: قصد دارم در یک کارگاه آموزش به کودکان و نوجوانان زلزله زده عکاسی آموزش داده و پس از گذراندن این دوره و ثبت عکس هایی توسط آنها، یک نمایشگاه در داخل یا خارج ایران برگزار کنم، تا علاوه بر اینکه برای این کودکان و نوجوانان یک روزمه و یک گواهی هنری خواهد بود، عواید فروش این عکس ها نیز صرف توسعه مراکز فرهنگی خودشان خواهد شد. این کارگاه می تواند به بازیابی امید و کم تر شدن افسردگی این کودکان و نوجوانان کمک کند و آنها را کمی امیدوارتر کند و بتواند به آنها یه دلمشغولی بدهد تا ادامه زندگی کمی برایشان معنی داشته باشد.

نگار آقاعلی طاری از جمله هنرمندانی که تحصیلات خود را در رشته روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران به پایان رسانده است. عضویت در انجمن بین المللی فیاپ فرانسه، دریافت مدال طلای هفتاد و ششمین دوره مسابقات بین المللی آساهی شیمبون ژاپن، دریافت مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۶ ویو فایندر صربستان از جمله عناوینی است که این هنرمند در رویدادهای مختلف کسب کرده است.

نمایشگاه عکس گروهی «کرد پرتره» از روز جمعه ۱۱ اسفند ساعت ۱۶ در گالری «شمیده» واقع در بلوار میرداماد، خیابان سنجابی (بهروز)، بن‌بست یکم، پلاک ۸ افتتاح شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا ۱۴ اسفند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به این گالری مراجعه کنند.

کد خبر 4237291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha