۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۴۶

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران:

کمربند سبز تهران ۴۰ هزار هکتاری شد

کمربند سبز تهران ۴۰ هزار هکتاری شد

مختاری اعلام کرد: با اشاره به افتتاح هزار و ۲۰۰ هکتار کمربند سبز شهر تهران تصریح کرد: با این افتتاح مساحت کمربند سبز شهر تهران به ۴۰ هزار و ۳۰۰ هکتار افزایش پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه ۱۲۰۰ هکتاری کمربند سبز پیرامون شهر تهران صبح امروز با حضور رئیس جمهوری، شهردار تهران، وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان کشوری و مدیران شهری در محل اراضی گردنه قوچک برگزار شد.

در جریان این مراسم علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران به ارایه گزارشی به رئیس جمهوری درباره طرح توسعه کمربند سبز پایتخت پرداخت و گفت: در سال ۱۳۵۹ طرح توسعه ۵ هزار هکتاری کمربند سبز در جنوب تهران به تصویب رسید و در ادامه نیز در سال ۶۸ ما طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز تهران را از طریق کمیسیون زیربنایی دولت پیشنهاد دادیم.

وی با اشاره به افتتاح هزار و ۲۰۰ هکتار کمربند سبز شهر تهران تصریح کرد: با این افتتاح مساحت کمربند سبز شهر تهران به ۴۰ هزار و ۳۰۰ هکتار افزایش پیدا می کند.

مختاری در ادامه به اجرای طرح توسعه دامنه جنوبی البرز در پارسل های مختلف بر اجرای طرح جنگلکاری از جاجرود تا فرحزاد طی سال های پیش رو خبر داد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره تامین اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح کمربند سبز شهر تهران نیز گفت: در جریان نامه ای به مقام معظم رهبری و با موافقت ایشان، دستور داده شد تا اراضی مربوط به سپاه و ارتش تحویل سازمان بوستان ها و فضای سبز شود بر این اساس هزار هکتار از این اراضی با دستور مقام معظم رهبری و ۲۰۰ هکتار نیز با دستور شهرداری تهران برای اجرای این طرح در اختیار قرار گرفت.

به گفته مختاری از مهرماه سال جاری تا کنون روزی هزار کارگر به مدت زمان پنج ماه نسبت به اجرای طرح هزار و ۲۰۰ هکتاری کمربند فضای سبز شهر تهران اقدام کرده اند.

وی از اجرای طرح کمربند فضای سبز در محدوده منطقه ۲۲ تا پنج کیلومتری کرج خبر داد و گفت: هم اکنون در رودخانه جاجرود نیز ۶۰۰ هکتار جنگل کاری صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران درباره برنامه های پیش رو به منظور تکمیل طرح کمربند سبز نیز عنوان کرد: هم اکنون هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شناسایی شده که با کمک سازمان جنگل ها و مراتع و وزیر جهان کشاورزی، اراضی ملی در اختیار ما گذاشته شده است.

به گفته مختاری در جریان جنگل کاری اطراف تهران از گونه های مقاوم به کم آبی و درختان پهن برگ و بومی تهران استفاده شده و از روش آبیاری قطره ای استفاده می شود. همچنین برای آبیاری بوستان ها نیز علاوه بر تامین بیش از ۴۰۰ مخزن به منظور بهره برداری از نزولات آسمانی در مواقع بحرانی، از پساب فاضلاب نیز برای آبیاری استفاده می شود.

در ادامه این مراسم حسن روحانی نسبت به غرس یک اصله نهال درخت مثمر در اراضی گردنه قوچک اقدام کرد.

رئیس جمهوری در ادامه پس از استماع گزارش شهردار تهران درباره درختکاری ۷۵۰ اصله درخت چنار در خیابان ولی عصر (عج) از این خیابان به عنوان یکی از نماد های تهران یاد کرد و بر ضرورت اجرای این اقدام تاکید کرد.

شهردار تهران نیز در این مراسم تاکید کرد که در ایام پیش رو ۲۰۰ هزار اصله درخت در منازل شهروندان تهرانی کاشته خواهد شد و علاوه بر این درختکاری مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) نیز دنبال خواهد شد.

کد خبر 4245284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha