۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۵۹

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم:

نگرانی برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در تعطیلات عید وجود ندارد

نگرانی برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در تعطیلات عید وجود ندارد

قم - معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، مراکز درمانی در ایام تعطیلات برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد میلانی در نشست خبری که بعد از ظهر سه‌شنبه در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار کرد: در ایام نوروز معاونت غذا و دارو برخی اقدامات را از قبل شروع کرده و در حال پی گیری و انجام است.

وی با اشاره به اقدامات معاونت غذا و دارو تا ۱۸ فروردین‌ماه سال ۹۷ بیان کرد: هماهنگی‌هایی با شرکت‌های پخش دارو و تجهیزات پزشکی صورت گرفته که نگرانی در زمینه تأمین داور و تجهیزات پزشکی مصرفی مورد نیاز مراکز درمانی در سطح استان قم نداشته باشیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم، ادامه داد: داروخانه‌های شبانه‌روزی و داروخانه‌های روزانه‌ای که بر اساس ضرورت نیاز بود به صورت کشیک فعالیت داشته باشند مشخص شد و کتابچه‌ای در این راستا تهیه شده که بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.

وی مطرح کرد: توصیه‌های معاونت غذایی و دارویی و اطلاعات کلی در مورد مراکز درمانی و داروخانه‌های فعال شبانه‌روزی و روزانه که در ایام تعطیلات خدمات رسانی می‌کنند در قالب کتابچه ذکر شده جمع‌آوری و به مردم ارائه می‌شود.

میلانی با بیان اینکه بخشی از نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی بر عهده معاونت غذا و دارو است، گفت: قسمت‌های مختلف واحدهای پخش کننده عرضه کننده مواد غذایی آرایشی، بهداشتی و عرضه کننده ملزومات پزشکی مرتب در این ایام مورد نظارت قرار می‌گیرند و در صورت تخلف به صورت جدی با آنها برخورد صورت می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: مردم می‌توانند شکایات و ابهامات خود را به صورت شبانه‌روزی با شماره ۰۲۵-۳۶۱۶۲۶۴۴ و ۳۶۱۶۲۶۳۵ اعلام کنند.

وی با تأکید بر اینکه برخی واحدها در ایام تعطیلات مشغول ارائه خدمات مستقیم هستند، گفت: بخش آزمایشگاهی برای انجام آزمایش‌های کنترل کیفی غذا و دارو به صورت شبانه‌روزی در تعطیلات انجام وظیفه می‌کنند.

کد خبر 4251273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha