۱۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷

در گفتگو با مهر مطرح شد:

لزوم رعایت نکات ایمنی درروزطبیعت/توصیه‌هایی به شهروندان کرمانشاهی

لزوم رعایت نکات ایمنی درروزطبیعت/توصیه‌هایی به شهروندان کرمانشاهی

کرمانشاه- مدیرعامل آتش نشانی کرمانشاه بر رعایت نکات ایمنی در هنگام حضور در طبیعت تاکید کرد و توصیه هایی را نیز به شهروندان داشت.

غلامرضا رضایی  در گفتگو با خبرنگار مهر، بر رعایت نکات ایمنی در روز طبیعت تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه همه ساله شهروندان و هموطنان ما در روز طبیعت به دامان طبیعت می روند، نیاز است مواردی را رعایت کنند تا شاهد حوادث احتمالی در این روز نباشیم.

وی بر انتخاب محل اتراق از قبل تاکید کرد و گفت: حتی الامکان نزدیکترین محل اتراق به محل زندگی خود یعنی بوستان ها، پارک ها و کمپ های تعیین شده در نزدیکی محل زندگی خود را به این منظور انتخاب کنید.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه تاکید کرد: خانواده ها از نشستن در لبه دره ها، پرتگاه ها و حاشیه رودخانه ها و سراب ها به جد خودداری کنند.

وی افزود: همچنین از اتراق کردن  در زمین هایی که پوشش گیاهی انبوهی دارد و شناخت کافی نسبت به آن ندارند پرهیز کنند چرا که احتمال وجود حیوانات وحشی و چاه و گودال و سقوط در آن وجود دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه در این روز بیشتر مراقب فرزندان و افراد سالخورده باشید. ، گفت: از بازی کردن کودکان در کنار بزرگراه ها و اتوبان ها جلوگیری کنید.

وی بر پرهیز از از روشن کردن آتش در کنار درختان و بوته های خشک نیز تاکید ویژه کرد و گفت:  برای روشن کردن آتش از منقل و اجاق هایی که به همین منظور در بوستان ها تعبیه شده استفاده کنند.

رضایی افزود: شهروندان از انداختن شیشه و بطری های ضخیم داخل طبیعت خودداری کنند چرا که این اجسام مانند یک عدسی عمل می کند و می تواند با متمرکز کردن نور خورشید باعث آتش سوزی شود.

وی بر منظم پارک کردن خودروها تاکید کرد و گفت: از پارک چند لایه و مسدود کردن مسیر تردد خودروهای امدادی به ویژه آتش نشانی خودداری کنید.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: اگر قصد استفاده از چادرهای مسافرتی را دارید از روشن کردن آتش و منقل داخل چادر خودداری کنید.

وی تاکید کرد: در پایان روز حتما آتش و ذغال‌های روشن را با آب کافی خاموش کنید و از ریختن ذغال روشن داخل سطل های زباله خودداری کنید.

رضایی با بیان اینکه طبیعت متعلق به همه ماست، گفت: نباید آن را آلوده کنیم و در پایان زباله های تولید شده را جمع آوری کرده و در سطل های مخصوص بریزیم.

کد خبر 4261509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha