۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹

موافقت با کمک و وام ۱۱ میلیارد دلاری به لبنان در نشست «سیدر»

موافقت با کمک و وام ۱۱ میلیارد دلاری به لبنان در نشست «سیدر»

وزیر دارایی لبنان اعلام کرد که در جریان نشست کمک به لبنان که در پاریس برگزار شد، کمک و وام هایی به ارزش ۱۱ میلیارد دلار به لبنان داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العرب، «علی حسن خلیل» وزیر دارایی لبنان اعلام کرد که در جریان نشست «سیدر» که برای کمک به لبنان در پاریس برگزار شده بود، لبنان کمک و وام هایی به ارزش ۱۱ میلیارد دلار دریافت کرده است.

بعد از اینکه هشدارهای زیادی در خصوص امکان فروپاشی اقتصاد لبنان مطرح شده بود، مسئولان لبنانی اعلام کرده اند که ۴ میلیارد از این کمک ها، در قالب وام از سوی بانک جهانی به لبنان پرداخت خواهد شد.

لبنان با بحران های اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می کند زیرا دولت این کشور از سال ۲۰۰۵ تاکنون بدون تصویب و داشتن برنامه بودجه فعالیت کرده است و تا حد زیادی بر گرفتن وام های متعدد تکیه کرده بود.

از سوی دیگر بحران سوریه نیز نقش بسزایی در بحرانی شدن اوضاع اقتصادی لبنان داشته است و بیش از یک میلیون آواره سوری به اراضی لبنانی پناه آورده بودند.

بر اساس گزارش های رسمی در طول ۷ سال گذشته آمار بیکاری در این کشور ۲۰ درصد رشد داشته است و ۶۶ درصد از شهروندان لبنانی در معرض فقر مطلق قرار گرفته اند.

کد خبر 4264624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha