۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵

هنرمند شیرازی مقام برترجشنواره ملی تئاترنویسی صنعت نفت راکسب کرد

هنرمند شیرازی مقام برترجشنواره ملی تئاترنویسی صنعت نفت راکسب کرد

شیراز- جایزه‌ اول چهارمین دوره‌ جشنواره ملی تئاترنویسی صنعت نفت به سعیدرضا خوش‌شانس رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آخرین نشست انجام شده با حضور هیئت داوران و ستاد برگزاری فهرست برگزیدگان این دوره از جشنواره ملی نمایشنامه نویسی صنعت نفت اعلام و متعاقبا جوایز نقدی برگزیدگان برای آنها ارسال شد.

سعیدرضا خوش‌شانس دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به ارزش ۴۰ میلیون ریال بخاطر نگارش نمایشنامه‌ «اوراد بادهای وحشی سرکش» را دریافت کرد.

تئاترنوشت «اوراد بادهای وحشی سرکش» که در این دوره به عنوان نامزد دریافت تندیس جایزه‌ی صنعت نفت جنوب انتخاب شده است، آخرین نوشته‌ی سعیدرضا خوش‌شانس است که به زندگی و باورهای مردم بومی مناطق جنوب ایران در حاشیه‌ جنگ ایران و عراق و نبرد خلیج فارس در دهه‌ شصت شمسی می‌پردازد.

این اثر با نگاهی مستقل به جنگ پرداخته و بیشتر بر زندگی و احساسات مردم بومی این مناطق تمرکز دارد. این اثر فرهنگ بومی و آئین‌های درمانی-جادویی زار را با وقایع جنگ در هم تنیده است و درام نوساخته‌ای را آفریده است؛ خوش‌شانس در این اثر باورهای بومی و جادویی و همچنین بی‌پناهی مردم منطقه‌ی جنگ‌زده‌ گناوه را با خط داستانی دیگر در هم  تنیده است که به نقش و جاسوسی دولت شوروی در جنگ خلیج فارس می‌پردازد.

این اثر به همراه سایر آثار برگزیده‌ این جشنواره در مجموعه‌ای تا پایان امسال از وزارت نفت به چاپ خواهد رسید؛ همچنین مجتبی عوض زاده، رئیس روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران و دبیر جشنواره اعلام کرد: اهدای جوایز این دوره از جشنواره، رونمایی از پوستر پنجمین دوره این جشنواره، در مراسمی به مناسبت روز ملی خلیج فارس و همزمان با رونمایی از کتاب مجموعه آثار برگزیده‌ی سومین جشنواره‌ی ملی نمایشنامه نویسی صنعت نفت، با عنوان « پیرمرد، بقچه، دوچرخه »در جزیره خارک در اردیبهشت ۱۳۹۷ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمت امینی، سعید اسدی، حمیدرضا نعیمی، میرعلیرضا دریابیگی و رضا بهارلو هیئت داوران چهارمین دوره‌ جشنواره ملی تئاترنویسی صنعت نفت بودند.

کد خبر 4266798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha