۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۲۵

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

انحراف برخی بندهای بودجه ۹۵ زنگ خطر است/شناسایی خلاء های قانونی

انحراف برخی بندهای بودجه ۹۵ زنگ خطر است/شناسایی خلاء های قانونی

بجنورد- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: انحراف ۷۰درصدی بودجه ۹۵ زنگ خطر بزرگی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انحراف بودجه ۹۵ اظهار کرد: انحراف ۷۰درصدی بودجه سال ۹۵ نشان می دهد که دولت احکام را اجرا نکرده و یا ناقص اجرا کرده است.

قربانی افزود: دولت طی پنج سال گذشته تمامی بندهای بودجه را بدون نقض اجرا می کرد اما به مرور انحرافات بیشتر شده از این رو تذکر به دولت و وزرا ضرروت دارد.

وی به دیگر خلاءهای قانونی که ضرورت تغییر دارند اشاره و بیان کرد: تاکنون مقرر بوده میزان بازنشستی و پاداش بیش از ۲۷۰ میلیون تومان نباشد اما برخی از آقایان بیش از یک میلیارد تومان نیز دریافتی داشته اند که از دیوان محاسبات خواسته شد لیست چنین اشخاص به همراه میزان دریافتی را اعلام کنند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس تصریح کرد: افراد بسیاری سال گذشته پس از ۳۰ سال خدمت و دریافت بیش از یک میلیارد تومان پاداش، مجدد پس از ایام نوروز دعوت به خدمت شده اند که به دنبال طرح دو فوریتی برای ممنوعیت ورود این اشخاص به دستگاه ها و نهادها هستیم.

قربانی با گلایه از برخی کم کاری ها و ظلمی که ناشی از آن بر مردم وارد می شود، اظهارکرد: نمایندگان مجلس قانون را تصویب می کنند تا دولت به اجرا درآورد نه اینکه شاهد انحرافات بودجه و دریافت پاداش های میلیاردی باشیم.

وی تاکید کرد: تمامی خلاء های موجود در قانون باید شناسایی و در اختیار مجلس قرار گیرد تا نسبت به برطرف کردن آن اقدام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: طی دو روز گذشته این کمیسیون تشکیل و مقرر شد نهادی ویژه برای حمایت از تولید ملی مشخص شود چرا که هر دستگاهی نمی تواند به طور جداگانه در این راستا اقدام کند.

قربانی اظهار کرد: ضرورت دارد برای حمایت از کالای ایرانی قانونی برای ممنوعیت واردات برخی کالاهای غیر ایرانی تصویب شود.

وی همچنین بر ایجاد فضای رقابتی بین تولید کنندگان ایرانی تاکید کرد و افزود: فضای رقابتی فرصت انتخاب را برای خریدار بیشتر و از تولید محصولات بی کیفیت جلوگیری می کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس تصریح کرد: همچنین دولت باید برنامه های خود را برای تولید و حمایت از تولیدکنندگان اعلام کند.

کد خبر 4268812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha