۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹

اثر علامه حسینی طهرانی؛

«شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی» در نمایشگاه کتاب تهران

«شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی» در نمایشگاه کتاب تهران

کتاب دو جلدی «شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی» شامل مجموعه سخنرانی های علامه حسینی طهرانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب دو جلدی «شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی» شامل مجموعه سخنرانی های علامه حسینی طهرانی منتشر شد.

این کتاب شرح و ترجمه‌ای است شیوا و دلنشین با محتوای عرفانی ـ اخلاقی از فقرات دعای شریف ابوحمزه ثمالی که علاّمه آیة الله حاج سیّد محمّد حسین حسینی طهرانی ـ رضوان الله علیه ـ (در زمان پیش از انقلاب) در شب‌های ماه مبارک رمضان در مسجد قائم تهران ایراد فرموده که با مقدمه و تعلیقات فرزند ایشان، ایةالله سید محمد محسن حسینی طهرانی در دو مجلّد تدوین و تبویب گردیده است.

این مجموعه که به ضمیمه فایل صوتی انتشار یافته، شامل بیست مجلس است که برخی از عناوین آن عبارتند از: «انواع ابتلائات برای تربیت سالکین راه خدا»، «سرعت اجابت خداوند و سستی بندگان در دعا»، «شیوه های درخواست از خداوند»، ، «معرفت خداوند تنها تکیه گاه انسان در نجات از نفس اماره»، «دلایل خستگی و عدم توجه در عبادت»، «کیفیت ذکر دائمی خداوند و اهمیت دوام بر عمل»، «عفو الهی و سعه رحمت حضرت حق»، «لزوم طلب قوی برای وصول به خدا»، «تحصیل محبت الهی با عمل صالح». «افاضه لطف و رحمت پروردگار به جمیع موجودات.»

در بخشی از کتاب می خوانیم:

«یا رب یعنی تو هستی و بس! تو ربّ منی در احسان! تو ربّ منی، در عون! تو ربّ منی در رحمت! تو ربّ منی در وقتی‌که من دارم تجرّی می‌کنم و إسائه می‌کنم! تو ربّ منی در وقتی که من دارم با تو مکر می‌کنم و خیال می‌کنم که می‌توانم از امر تو جلو بیفتم ولی این‌طور نیست! تو ربّ منی! «والله غالب علی امره ولکن اکثر الناس لایعلمون» ëخدا کار خودش را می‌کند. تو ربّ منی و من معترفم، تو خدای منی، ربّی، ربّی، ربّی، ربّی... و تمام جهات من را تو متکفّلی و بس!»

گفتنی است این اثر از «دوره علوم و مبانی اسلام وتشیع» و با قیمت دوره ای ۴۰ هزار تومان توسط انتشارات مکتب وحی منتشر شده است.

کد خبر 4282056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha