۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶

کارشناس حفظ آثار دفاع مقدس همدان خبر داد:

راهیابی ۲ اثر از همدان به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»

راهیابی ۲ اثر از همدان به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام»

همدان - کارشناس هنری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: دو اثر «برای پدرم» و «وضعیت سفید» از همدان به بخش فیلم کوتاه داستانی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام راه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر وبه نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان، امین لطفی‌شهپر گفت: سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با هدف بازشناسی نقش دوران ۸ سال حماسه و ایثار و انعکاس حماسه آفرینی‌های مردان و زنان این سرزمین در آن دوران، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس «رسام» را برگزار می‌کند.

وی در ادامه پاسداشت مدافعان حرم و تعالی فرهنگ و هنر دفاع مقدس در بین فیلم‌سازان جوان را نیز از دیگر اهداف این جشنواره دانست و افزود: در جریان فراخوان این جشنواره ۱۰ اثر در چهار قالب فیلم‌نامه، فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند و نماهنگ «پویانمایی» از همدان به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه «رسام» ارسال شده است.

لطفی‌شهپر همچنین عنوان کرد: در بخش فیلم‌نامه، «قارچ سمی» اثر «امین لطفی‌شهپر»، «به رنگ سرو» و «خانه امن است» اثر «ندا عباسی» و «وضعیت سفید» اثر «فاطمه شیرسرکانی» به این جشنواره ارسال شده اند.

وی اضافه کرد: دو فیلم کوتاه داستانی «برای پدرم» اثر «اکبر تراب‌پور» و «وضعیت سفید» اثر «فاطمه شیرسرکانی» موفق به راهیابی به نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام شدند.

کارشناس هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان بیان داشت: در بخش فیلم مستند نیز اثر «سرباز» ساخته «اکبر تراب‌پور» و «صوفی» ساخته «سید وحید حسینی» به جشنواره ارسال شده اند.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام» از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهر آبادان برگزار خواهد شد.

کد خبر 4282923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha