۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰:۴۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان:

جشنواره غذای اکو، فرصتی برای ایجاد صلح و دوستی است

جشنواره غذای اکو، فرصتی برای ایجاد صلح و دوستی است

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم، فرصتی مناسب برای مشارکت و ایجاد صلح و دوستی است

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رحمتی شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم که در سالن همایش‌های بین‌المللی مهرانه زنجان برگزار شد، بابیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌ای، فرصتی مناسب برای مشارکت و ایجاد صلح و دوستی است، افزود: رویکرد ما در این جشنواره این است که با چشیدن غذاهای فرهنگ‌های مختلف به تاریخ آن ملل پی ببریم.

وی بابیان اینکه در جوامع مدرن نقش الگوهای غذایی در ترسیم چهره یک شهر یا یک منطقه جغرافیایی بیش‌ازپیش پررنگ شده است، ادامه داد: جشنواره غذای اکو، امکان آشنایی با سایر اقوام را فراهم کرده است. همچنین معتقدیم غذا برای زندگی ضروری بوده و امروز ضرورت آن برای روابط اجتماعی نیز دوچندان است.

این مسئول با یادآوری اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، بها دادن به فرهنگ، آداب و غذاهای کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم است، اظهار کرد: جامعه انسانی مملو از سمبل‌ها و نمادهایی است که به‌مرورزمان شکل‌گرفته‌اند و در زندگی بشر جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند و در این میان غذا نیز به‌عنوان یکی از شاخصه‌های نمادین در فرهنگ و هنر هر تمدن جایگاه خاصی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه با تأکید بر اینکه غذا مقوله‌ای است که همواره در اذهان باقی می‌ماند، خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصت مناسبی برای مشارکت و ایجاد صلح و دوستی است بوده و باعث آشنایی بیشتر و محکم شدن روابط دوستانه مابین کشورها می‌شود.

کد خبر 4286337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha