۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۴۱

رهبر کره‌شمالی با وزیر خارجه چین دیدار کرد

رهبر کره‌شمالی با وزیر خارجه چین دیدار کرد

رهبر کره شمالی در دیدار با وزیر خارجه چین اعلام کرد: دستیابی به خلع سلاح هسته ای موضع قاطع ما است و ما به ازسرگیری مذاکرات در منطقه تمایل داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امروز پنجشنبه با وانگ ئی وزیر خارجه چین در یپونگ یانگ دیدار کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: رهبر کره شمالی در جریان این دیدار اعلام کرد که دستیابی به خلع سلاح هسته ای موضع قاطع این کشور است و ما به ازسرگیری مذاکرات در منطقه تمایل داریم.

وزارت خارجه چین در این بیانیه تصریح کرد: وانگ ئی نیز با تبریک موفقیت آمیز بودن گفتگوهای میان سران دو کره، آن را فرصتی بی نظیر برای حل بحران در شبه جزیره کره می داند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، وزیر خارجه این کشور حمایت خود را از ادامه همکاری و گفتگو با کره شمالی در تمامی ابعاد اعلام کرده است.

گفتنی است خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) چندی پیش اعلام کرد که پیونگ یانگ در تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی و برقراری صلح در شبه جزیره کره، آزمایش‌های هسته ای و موشکی خود را فوراً به حالت تعلیق در آورده و یک مرکز آزمایش هسته ای در شمال این کشور را تعطیل کرده است.

این در حالیست که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی جمعه گذشته با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.

همچنین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز قرار است در ماه های آینده با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کند.

کد خبر 4287034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha