۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸

شهردار گرگان خبر داد:

جاده جایگزین محور ناهارخوران در دستور کار شهرداری گرگان

جاده جایگزین محور ناهارخوران در دستور کار شهرداری گرگان

گرگان- شهردار گرگان با بیان این‌که اجرای جاده جایگزین محور ناهارخوران در دستور کار شهرداری قرار دارد از پایان مطالعات اجرای آن تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

عبدالرضا دادبود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جاده جایگزین محور ناهارخوران در برنامه های سال ۹۷ شهرداری قرار دارد اما اجرای آن نیاز به اعتبارات زیادی دارد.

وی با بیان این که بر اساس مدل بازگشایی خیابان در شهرهای مختلف کشور، فرآیندی را آغاز کرده ایم، گفت: اگر بشود بنا داریم با اعتبارات دولتی، منابع شهرداری و امکانات بخش خصوصی در بازه زمانی مشخص که قطعا یکساله نخواهد بود، بازگشایی خیابان را انجام دهیم.

شهردار مرکز استان با بیان این که این بازگشایی کار بسیار دشواری است، افزود: در مسیر ساخت و سازهای زیادی انجام شده و موانع و مشکلات بسیاری در پیش رو داریم.

وی به موانع و مشکلات موجود هم اشاره و بیان کرد: بخش زیادی از مشکلات مربوط به این است در مسیری که پیش بینی شده با افراد زیادی طرف هستیم که اسناد مالکیتی درستی ندارند.

وی با بیان این که برای تملک و بازگشایی باید بدانیم چه چیزی را می خریم، ادامه داد: متاسفانه در شهرداری با پرونده های زیادی مواجه ایم که با اسناد نه چندان معتبر خریداری شده و مسیر بازگشایی شده اند و ارزش افزوده ملک چندین برابر شده و ملک مدعی جدیدی پیدا کرده است و مجبوریم ملکی را که قبلا ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کرده بودیم دوباره یک میلیارد تومان بابت آن بپردازیم.

دادبود با تاکید بر این که می توانیم با سرعت کار انجام دهیم اما معتقدم باید نسبت به هزینه ها و اتفاقاتی که در آینده ممکن است رخ دهد، آینده نگری کنیم، اضافه کرد: اگر بخواهیم جاده دسترسی جدیدی برای محور ناهارخوران در حریم شهر ایجاد کنیم، مستلزم هزینه بسیار و ورود بیشتر به طبیعت است.

با محور جایگزین هم مشکل ترافیک ناهارخوران حل نمی شود

وی با اشاره به این که هم در مقررات شهری دچار اشکال هستیم و هم برای گرفتن مجوز محور جایگزین مشکل داریم، تصریح کرد: محور جایگزین ناهارخوران در دستور کار قرار دارد اما یک کار کوتاه مدت نخواهد بود.

وی با یادآوری این که ساماندهی مختصر تردد از هفته گذشته در مسیر جایگزین محور ناهارخوران آغاز شده است، گفت: بعضی از معابر که با تعریض بازگشایی شده را بهسازی و آسفالت موقت کرده ایم تا با بعضی از دسترسی های جانبی بتوانیم برای فرار ترافیک کاری انجام دهیم.

شهردار گرگان با بیان این که این کار اساسی نبوده و موقت است، از انجام دو طرح مطالعات (گردشگری و ترافیکی) در محور ناهارخوران خبر داد و خاطرنشان کرد: این مطالعات تا پایان سال انجام می شود اما اگر مسیر جدید را هم بازگشایی کنیم مشکل ترافیک محور ناهارخوران به طور کامل حل نمی شود و باید به فکر ایجاد فضاهای جایگزین تفریحی و گردشگری در گرگان باشیم.

کد خبر 4288091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مریم برومند IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 0
      واقعا ازشون ممنونم ما از مشهد رفتیم نهارخوران ۱۸ سال پیش رفتیم خیلی کثیف بود ولی امسال فوق العادع تمیز بود خدا قوت واقعا حالم خوب شد ممنون اجرتون با خدا