۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۴۴

در همایش نقش راه آهن آستارا درحمل و نقل بین المللی مطرح شد؛

ضرورت رفع موانع خط ریلی آستارا/موانع باتعامل دستگاه ها حل می شود

ضرورت رفع موانع خط ریلی آستارا/موانع باتعامل دستگاه ها حل می شود

آستارا- همایش نقش راه آهن آستارا درحمل و نقل بین المللی در حالی در آستارا برگزار شد که مسئولان باتأکید برضرورت حل موانع موجود خواستار تعامل بین دستگاهی در این زمینه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش نقش راه آهن آستارا در تسهیل حمل و نقل بین المللی در کریدورهای شمال - جنوب و شرق-غرب بعد ازظهر شنبه با حضور استاندار گیلان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور، مدیران کل استان گیلان، فرمانده مرزبانی گیلان و مسئولان اقتصادی و تجار و بازرگانان دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان در محل هتل بین المللی اسپیناس شهرستان مرزی آستارا برگزار شد.

استفاده از ظرفیت خط ریلی آستارا

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در این همایش باتاکید بر اهمیت خط ریلی بین المللی آستارا٬ بهره برداری کامل اقتصادی از این خط ریلی پرسود را به نفع دو کشور ایران و آذربایجان دانست.

وی اظهار کرد: باید از ظرفیت حمل و نقل ریلی آستارا-آستارا به خوبی بهره برد.

هادی تیزهوش تابان خواستار رفع موانع موجود در خط ریلی آستارا شد و گفت: موانع موجود با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی رفع می شود.

لزوم اتصال خط ریلی آستارا به رشت -قزوین

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این همایش برضرورت اتصال خط ریلی آستارا به رشت و قزوین تأکید کرد.

وی با بیان اینکه توسعه ارتباط ترانزیتی شمال-جنوب بسیار مهم است ٬ اظهار کرد: این مسیر ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا و روسیه را از طریق ایران و دریای خزر به کشورهای حوزه اقیانوس هند، خلیج فارس و جنوب آسیا برقرار می کند.

سیده فاطمه مقیمی افزود: خط ریلی آستارا استارت کریدور ترانزیتی شمال-جنوب بود و بدون شک این مسیر تاثیرات اقتصادی خود را پس از تکمیل به خوبی نشان می دهد.

ایجاد تحول درترانزیت ریلی غرب کشور با تکمیل کریدور شمال - جنوب

مدیرکل روابط اقتصادی خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران در این همایش با اشاره به نقش ویژه وزارت اقتصاد و امور دارایی کشور در توسعه فعالیت های اقتصادی، اظهار کرد: راهبرد وزارت اقتصاد توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله کشور دوست جمهوری آذربایجان است.

ابوالفضل کوده ئی به فعالیت های ممتاز اقتصادی دو کشور در سال های ۹۴ الی ۹۶ را اشاره کرد و گفت : در حال حاضر  فعالیت های تجاری دو کشور رو به گسترش است و می تواند با وجود همسایگی استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا با جمهوری آذربایجان افزایش یافته و بخش های خصوصی فعالتر شوند.

مدیر کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور نیز با اشاره به اتمام زیرسازی خط ریلی قزوین به رشت اظهار کرد: تمام تلاش ها در راستای تکمیل خط ریلی قزوین به رشت است و با اتمام  خط ریلی آستارا به رشت، کریدور جاده ای شمال - جنوب کشور در استان گیلان تکمیل و نهایی می شود.

علی اکبر مردی عملیات اجرای خط ریلی رشت به انزلی به طول ۴۰ کیلومتر  را یادآور شد و گفت: خط ریلی رشت به آستارا به طول ۱۶۲ کیلومتر است و هزینه ساخت و اتمام آن ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: تکمیل کریدور های شمال-جنوب  و جنوب-غرب ترانزیت ریلی کشور را متحول خواهد کرد.

کد خبر 4294679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha