۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳

مشاور سازمان امور اجتماعی وزارت کشور خبر داد:

ایجاد۱۰۰دفتر تسهیل‌گری درمحلات محروم/کرمانشاه دومین شهرحاشیه نشین

ایجاد۱۰۰دفتر تسهیل‌گری درمحلات محروم/کرمانشاه دومین شهرحاشیه نشین

کرمانشاه- مشاور سازمان امور اجتماعی وزارت کشور از ایجاد ۱۰۰ دفتر تسهیل گری در محلات ساکن در بافت ناکارآمد شهری و محروم کشور به صورت پایلوت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید گراوند در نشست بررسی مسائل حاشیه‌نشینی کرمانشاه، از استقرار ۳۰ درصد جمعیت کشور در مناطق حاشیه ای خبر داد و گفت: این میزان معادل ۱۹ میلیون نفر است که در بافت نابسامان شهری زندگی می کنند.

مشاور سازمان امور اجتماعی وزارت کشور از شناسایی بیش از یک هزار و ۷۰ محله با بافت ناکارآمد در کشور خبر داد و گفت: برای ۴۲۵ محله آن برنامه ریزی صورت گرفته و برنامه هایی نیز تهیه و تنظیم شده است.

وی از ایجاد دفاتر تسهیل گری در این محلات خبر داد و آن را یکی از برنامه های ذکر شده که توسط وزارت کشور تهیه شده است، عنوان کرد.

گراوند تصریح کرد: در فاز اول ۱۰۰ دفتر در ۱۰ استان کشور به صورت پایلوت راه اندازی می شود.

مشاور سازمان امور اجتماعی وزارت کشور افزود: اولویت راه اندازی دفاتر مذکور در استان های با آمار نسبتا بالای حاشیه نشینان و جمعیت محروم است.

وی ارتقا کیفیت زندگی مردم، استفاده از ظرفیت‌های محلی، توسعه سرمایه‌های اجتماعی و انسانی و مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی را از اهداف راه اندازی دفاتر تسهیلگری عنوان کرد.

مشاور سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تصریح کرد: این دفاتر واسطه بین مردم و دستگاه ها مداخله گر در محلات خواهند بود.

وی افزود: این دفاتر در استان کرمانشاه نیز راه اندازی می شود، چرا که از نظر میزان جمعیت ساکن در بافت ناکارآمد جایگاه دوم کشور را داشته و از نظر وسعت نیز جایگاه سوم کشور را دارد.

گراوند با بیان اینکه استان کرمانشاه به نوعی مرکز حوزه فرهنگی زاگرس است، گفت: متاسفانه آنطور که باید علی رغم این جایگاه، استان کرمانشاه آنطور که باید از توسعه اجتماعی و زیرساخت های شهری بهره مند نیست.

کد خبر 4296378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha