۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲

اتحادیه اروپا به تمامی تعهدات خود به ایران پایبند است

اتحادیه اروپا به تمامی تعهدات خود به  ایران پایبند است

کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به تمامی تعهدات خود به جمهوری اسلامی ایران پایبند است.

به گزارش خبرگزاری مهر میگوئل کانتیه کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کنفرانس آتی اعضای متعاهد توافق نامه پاریس که ماه دسامبر در لهستان برگزار می شود، قوانین و مقررات مرتبط با اجرای این توافق نامه تدوین و تصویب می شود.

کانتیه ضمن تاکید بر اهمیت تأمین منابع مالی برای اجرایی شدن تعهدات کشورهای عضو توافق نامه، همچنین قوانین و مقررات مرتبط با اجرایی شدن توافق پاریس، تصریح کرد: خروج آمریکا از توافق پاریس پس از روی کار آمدن دولت جدید در ایالات متحده آمریکا و استنکاف این کشور از پرداخت سهم ۲ میلیارد دلاری برای اجرایی شدن تعهدات کشورهای عضو توافق نامه، منجر به ایجاد دشواری هایی در مسیر اجرای آن شده که کشورهای اروپا در تلاش هستند تا این مشکلات را برطرف کنند.

کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا ادامه داد: پیش از روی کار آمدن دولت جدید در ایالات متحده آمریکا، ۱۵ وزارتخانه این کشور در موضوع تغییرات اقلیم همکاری داشتند و نقش موثری در پیشبرد اهداف کنوانسیون ایفا می کردند که با انحلال تمامی این ساختارها توسط دولت جدید آمریکا، انجام تعهدات توافق نامه به ویژه در زمینه مالی با چالشی جدی رو به رو شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البته اتحادیه اروپا به تعهدات مالی و سهم خود در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کاملا متعهد است و تلاش می کند با همکاری کشورهای چین و کانادا و البته دعوت از ج. ا.ایران برای اجلاس وزراء در خصوص مسائل مهم و اصلی همچون نحوه تامین منابع مالی برای اجرای تعهدات کشورهای عضو توافق پاریس پس از خروج آمریکا از آن، تصمیم و اقدامی موثر داشته باشد.

کانتیه گفت: اتحادیه اروپا به تمامی تعهدات خود به جمهوری اسلامی ایران پایبند است.

میگوئل کانتیه سابقه عضویت در پارلمان اروپا و وزارت کشاورزی و غذا، همچنین وزارت محیط زیست اسپانیا را نیز در کارنامه خود دارد.

کد خبر 4302327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha