۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۸

مدیر کمیته آثار فرهنگی و هنری نمایشگاه قرآن مطرح کرد:

جای خالی «عکس قرآنی» در بخش هنری نمایشگاه قرآن

جای خالی «عکس قرآنی» در بخش هنری نمایشگاه قرآن

علی تن گفت: بخش هنری نمایشگاه قرآن با حضور ۳۰۰ اثر هنری از ۲۰ رشته تجسمی علاوه بر کاهش آثار در این بخش نسبت به سال گذشته، شاهد نبود برخی از هنرها اعم از هنر عکاسی قرآنی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال در ورودی شبستان برپا شده که چیدمانی زیبا داشته و علاقه‌مندان می‌توانند از آثار چشم‌نواز آن استفاده کنند. در این بخش از  ۲۰ هنر تجسمی اعم از نقاشی، خوشنویسی، معرق و منبت استفاده شده‌است.

اما چیزی که در سالهای گذشته ما شاهدش بودیم وجود تابلو عکس‌هایی از اهمیت و نقش قرآن در زندگی مردم و تاثیر گذاری این هنر فراگیر بوده است که امسال با عدم نمایش مجموعه عکس در این بخش هنری مواجه شده‌ایم.

مدیر کمیته آثار فرهنگی و هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: غرفه هنری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی شامل بخش‌های مختلفی است که در بخش نمایشگاهی ۳۰۰ اثر نمایشگاهی بر روی دیوار نصب شده است که از این تعداد ۲۵۰ اثر در رشته‌های تجسمی شامل نقاشی ،خوشنویسی، کاریکاتور، نگار گری، گل و مرغ ، تصویر سازی  و ۵۰ اثر صنایع دستی  که  شامل سوخته کاری ، منبت و معرق کاشی کاری و میناکاری که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار  گرفته است.

 «علی تن» با اشاره به بخش‌های کارگاهی تصریح کرد: ۱۷ هنرمند هر شب به انجام فعالیت‌های کارگاهی می‌پردازند و آثار مختلفی را در شاخه‌های مختلفی خلق می‌کنند که افراد می‌توانند بصورت زنده از آن  بازدید به عمل آورند.

در این کارگاه عملی مخاطب با آثاری  که به دیوار است با روش کار و تولید محصول آشنا شده و به صورت آنلاین اطلاعات اولیه‌ای را در خصوص هنر قرآنی کسب و مشاهده کرده و با این رشته آشنا می‌شود. در این کارگاه‌ها از اساتید به نامی دعوت شده که از جمله آنها طوفانی و محرمی در حوزه معرق و الطافی و طوسی در حوزه منبت در این کارگاه‌ها فعالیت خواهند کرد.

تن با اشاره به برنامه‌های نمایشی افزود: بخش نمایش زنده به صورت تئاتر  در محوطه جلوی شبستان به نمایش  در آمده که زمان‌های نمایش این تئاتر قبل از افطار و بعد از افطار بوده است. همچنین در بخش نمایش فیلم، ده کارگردان مطرح با فیلم هایشان دعوت شده اند که با نمایش فیلم ، نشست نقد وبررسی فیلم با حضور عوامل برپا خواهد شد.

 وی در خصوص کارگردانان مطرح شده ادامه داد:  نشست فیلم‌های کارگردانان مطرحی اعم از شورجه، بهرامی، مجید مجیدی بحرانی ، راعی و فیلم کارگردانانی از این دست که در بخش دیجیتال نمایش فیلم ها شرکت داشته اند، برپا می‌شود.

مدیر کمیته آثار فرهنگی و هنری نمایشگاه قرآن با بیان اهمیت هنر افزود: هنر یکی از ابزار های جذاب برای مخاطب است و ما بوسیله آن می‌توانیم مفاهیم قرآنی را انتقال  دهیم. در واقع  ابزار هنر بسیار تیز و برنده است که اگر دست هنرمند متعهد قرار گیرد تاثیرات شگرفی برجای میگذارد  و اگر دست هنرمند غیر متعهد قرار بگیرد تاثیرات مخربی خواهد داشت. ما تلاش کردیم از این هنر در راستای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کنیم و امیدواریم این هنرمندان نیز بتوانند آثار خوبی خلق کنند.

تن در پایان با اشاره به عدم مجموعه عکس‌های قرآنی در این بخش افزود: حوزه تجسمی ۶۰ رشته دارد که ما تنها توانستیم ۲۰ رشته آن را در نمایشگاه عرضه کنیم و رشته عکاسی با توجه به وجود آثار قابل ملاحظه و ارزشمند عکاسی در حوزه قرآنی در نمایشگاه امسال استفاده نشد و امسال این بخش را متاسفانه به دلایلی نداشته‌ایم.

کد خبر 4310342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha