۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

مهجوریت قرآن زیبنده جامعه اسلامی نیست

مهجوریت قرآن زیبنده جامعه اسلامی نیست

بابل - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه سیره عملی بزرگان دین توجه به آیات کتاب الهی است گفت: باید برای ترویج فعالیت های قرآنی تلاش کرد و مهجوریت آن زیبنده جامعه اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری در جلسه پرسنلی کارکنان تبلیغات اسلامی مازندران در بابل ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت دومین اختر آسمان امامت و ولایت کریم اهل‌بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) و با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و باران رحمت الهی است که باید قدر روزها و شب‌های این ماه را دانست و از آن بیشترین بهره را برد.

وی در ادامه با اشاره به مهجوریت قرآن کریم از ابتدای تاریخ اسلام و دوران نبی مکرم اسلام (ص) ، افزود : نبی مکرم و معظم اسلام که آینه تمام نمای رحمه للعالمین لقب گرفت اما در عصر خویش از مهجوریت قرآن کریم توسط امت خود نزد خدای متعال شکوه کرد و این مهجوریت همچنآن‌هم ادامه دارد و باید برای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی تلاش کرد.

عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود از قرآن کریم به‌عنوان برترین کلام وبرترین کتاب یاد و خاطرنشان کرد: قرآن کریم، کتاب و کلام الهی است و آورنده آن‌هم اشرف انبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) است و زیبنده جامعه اسلامی نیست که کلام و کتاب الهی در مهجوریت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت این کتاب الهی در جوامع انسانی و اسلامی تأکید کرد: مهم‌ترین و اولویت ابتدای ماه مبارک رمضان از منظر مقام عظمای ولایت قرآن است و دیدار ابتدای ماه مبارک رمضان مقام معظم رهبری با قاریان و حافظان قرآن کریم بیانگر این موضوع است.

حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری تاریخ اسلام و تمام عبرت‌های آن را برای مسلمانان درس و چراغ راه دانست و بیان کرد: در بسیاری از موارد در قرآن کریم از حوادث و اتفاقات تاریخ اسلام بیان‌شده است که می‌توان از این قصص قرآنی برای جوامع اسلامی به‌عنوان یک نقشه راه استفاده کرد و در برابر کفار و مشرکان و مستکبرین عالم راهی جزء پایداری و استقامت برای دنیای اسلام راه دیگری وجود ندارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سبک زندگی قرآنی اشاره کرد و تأکید کرد : مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با قاریان و حافظان قرآن کریم فرمودند تمام مشکلات و بحران‌های امروز جوامع اسلامی به خاطر دوری از قرآن است و باید سبک زندگی قرآن را در جامعه نهادینه کنیم تا در مقابل همه آسیب‌ها و معضلات و فتنه‌های امروز جامعه اسلامی در امان باشیم و از فتنه‌ها عبور کنیم.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی و قرآنی در پایان سیره عملی بزرگان دین را توجه به آیات قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با تمسک و توسل به مفاهیم و مبانی قرآن کریم این انقلاب را تأسیس کرد و باید قدردان این نعمت الهی باشیم و ولایت هم یادگار نبی مکرم اسلام (ص) و مورد تأکید امام خمینی (ره) است.

کد خبر 4311058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha