خشم مغربی ها از سفر قریب الوقوع هیأتی فرهنگی و اقتصادی به اسرائیل

خشم مغربی ها از سفر قریب الوقوع هیأتی فرهنگی و اقتصادی به اسرائیل

در پی تصمیم یک هیأت مغربی برای سفر به اسرائیل، گروهی از ناظران مغربی اعلام کردند که باید تلاش برای عادی سازی روابط با اسرائیل در مغرب به عنوان جرم تلقی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، تصمیم یک هیأت مغربی (مراکشی) برای سفر به اسرائیل خشم مردم این کشور را برانگیخته و ناظران معتقدند که باید هرگونه تلاش برای عادی سازی روابط با اسرائیل به عنوان جرم تلقی شود.

این هیأت که از شماری از بازرگانان، نویسندگان، مهندسان و کارگردانان مغربی تشکیل شده تصمیم دارند به مدت ۵ روز راهی اراضی اشغالی شده و ضمن دیدار با اعضای کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از  اندیشکده های خاورمیانه و موزه هولوکاست و مرکز فرهنگی یهودیان شمال آفریقا بازدید کنند.

به گفته رسانه های اسرائیلی این هیأت همچنین قرار است به حیفا و قدس نیز سفر کرده و با گروهی از دانشجویان اسرائیلی که در دوره آموزشی آموزش زبان عربی مراکشیان یهودی مشارکت دارند، نیز دیدار داشته باشند.

این در حالی است که یک منبع آگاه به العربی الجدید گفته که دولت این کشور دخالتی در این سفر نداشته و موضع مغرب همواره دفاع از مردم فلسطین بوده است و این سفر به صورت شخصی برنامه ریزی شده است. در همین راستا ناظران مراکشی تأکید کرده اند که باید تلاش برای عادی سازی روابط با اسرائیل جرم شناخته شود.

کد خبر 4317834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha