۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی عنوان کرد؛

نیاز جدی عمده محورهای فرعی و روستایی استان مرکزی به بهسازی واصلاح

نیاز جدی عمده محورهای فرعی و روستایی استان مرکزی به بهسازی واصلاح

خمین- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: بخش عمده ای از محورهای فرعی و روستایی استان مرکزی به بهسازی و اصلاح نیاز دارند و این مهم بایستی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زندی فر پیش از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات جاده ای و محورهای مواصلاتی شهرستان خمین، اظهار کرد: شهرستان خمین در زمینه میانگین سنی مطلوب ماشین آلات و تجهیزات و همچنین عملکرد مناسب در حوزه راهداری رتبه اول استان مرکزی را دارد و محورهایی که در اولویت شهرستان خمین است بایستی برای انجام مناقصه و تعیین پیمانکار مشخص شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: تلاش می شود با تجمیع  اعتبارات و تخصیص اعتبارات ملی در حوزه راهداری شهرستان خمین اقدامات مطلوب انجام پذیرد.

زندی فر با بیان اینکه بیشتر محورهای مواصلاتی فرعی در استان از ۱۰ تا ۳۰ سال نگهداری نشده است، تصریح کرد: برآورد اولیه پروژه های محورهای روستایی توسط اداره نگهداری راه های استان تهیه شده و در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای بهسازی راه های روستایی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اداره راهداری با کسانی سروکار دارد که به نوعی از خدمات حریم راه ها و دسترسی های جاده ای استفاده می کنند، بنابراین به زیرسازی و استانداردها در حریم های جاده ای باید توجه شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، با بیان اینکه راه دسترسی به سیلو در شهرستان خمین هم بایستی پیگیری شود، اظهار کرد: حریم های جاده ای از ۱۲ متر تا ۳۸ متر است و ۳۰ متر نیز حریم تاسیسات در نظر گرفته می شود که باید تا پایان حریم تاسیسات، اقدامات در حوزه راه های دسترسی حفظ شود. 

زندی فر بیان کرد: پیمانکاران برای انجام عملیات راهداری که اعتبارات محدود دارند و هزینه های حمل و نقل ماشین آلات در این محورها بیش از اعتبارات است همکاری لازم را نخواهند داشت، بنابراین باید محورهای مهم در شهرستان خمین برای انجام عملیات راهداری مشخص شوند که با تجمیع اعتبارات و انجام مناقصه در سه یا چهار محور مد نظر و دارای اولویت، اقدامات سریع و نتیجه بخش انجام شود.

کد خبر 4336211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha