۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۶

توسط نشر نگاه؛

«شوخی‌های کیهانی» به چاپ دوم رسید

«شوخی‌های کیهانی» به چاپ دوم رسید

کتاب «شوخی‌های کیهانی» نوشته ایتالو کالوینو با ترجمه فرزام پروا توسط نشر نگاه به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه‌داستان «شوخی‌های کیهانی» نوشته ایتالو کالوینو با ترجمه فرزام پروا به تازگی توسط انتشارات نگاه به چاپ دوم رسیده است. این کتاب، سی و نهمین عنوان از مجموعه «چشم و چراغ» است که این ناشر منتشر می‌کند.

این کتاب مجموعه‌داستانی طنز را در بر می‌گیرد که کالوینو در داستان‌هایش موضوعات زندگی بشر را با قصه‌هایی فانتزی مطرح کرده است.

واقعیت، تاریخ،‌ طنز و مطالب علمی در فصل‌های مختلف این کتاب با هم آمیخته هستند. هر فصل یا داستان این کتاب با مطالب علمی در حوزه‌هایی چون نجوم و زمین‌شناسی شروع می‌شود اما در ادامه شوخی‌های راوی وارد شده و با لحن طنز، کم و کاستی‌های زندگی بشر، مورد انتقاد قرار می‌گیرد. دایناسورها، علوم طبیعی، فیزیک جدید، نرم‌تنان و ... از جمله موضوعاتی هستند کالوینو در این کتاب با آن‌ها شوخی می‌کند.

چاپ اول این کتاب در سال ۹۴ منتشر شد و حالا با طرح جلد جدیدی عرضه شده است.

در قسمتی از یکی از داستان‌های این کتاب می‌خوانیم:

اونجایی که ماه در پایین‌ترین نقطه وجود داشت، درست نزدیکی صخره‌های زینک بود. ما عادتمون این بود که با اون قایق‌های پارویی کوچولویی که اونا اون روزا داشتن، بزنیم بیرون، قایقایی که گرد و صاف بودن، و از چوب‌پنبه ساخته شده بودن. اونا چند تایی از ما رو نگه داشته بودن؛ من، کاپیتان وهد وهد، زنش، پسردایی ناشنوام، و گاهی هم خلتلخ کوچولو رو ـ اون موقع اون ۱۲ سالش بیشتر نبود. اون شبا آب خیلی آروم بود، اونقده نقره‌ای بود که مثل جیوه به نظر می‌رسید، و ماهی‌های توی آب که قشنگ و بنفش بودن، نمی‌تونستن از پس جاذبه ماه بر بیان، و می‌اومدن به سطح آب، کاری که هشت‌پاها و ستاره دریایی‌های زعفرانی هم می‌کردن. همیشه یک فراری از مخلوقات کوچولو وجود داشت؛ مخلوقاتی مثل خرچنگ‌ها و سرپاهای کوچیک، و حتی یه چندتایی خزه که سبک و رشته‌ای بودن، و یه چند تایی مرجان اونا دیگه از سطح آب کنده می‌شدن و خودشون رو به سطح ماه می‌رسوندن، و از اون سقف سفید آهکی آویزون می‌شدن، یا اینکه وسط زمین و آسمون معلق می‌شدن، یه جماعت فسفری که مجبور بودیم در حالی که داشتیم برگ‌های موز براشون تکون می‌دادیم، ازشون دور شیم.

چاپ دوم این کتاب با ۱۹۷ صفحه و قیمت ۱۸ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4338112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha