۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴

از سوی کانون پرورش فکری کودکان؛

نویسنده کرمانشاهی حوزه ادبیات کودک تجلیل شد

نویسنده کرمانشاهی حوزه ادبیات کودک تجلیل شد

کرمانشاه_ نویسنده کرمانشاهی حوزه ادبیات کودک از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان، ویژه برنامه ای صبح امروز چهارشنبه از سوی انجمن آفرینش های ادبی اداره کل کانون استان کرمانشاه با حضور اعضا و مربیان ادبی به منظور تجلیل و رونمایی از آثار فریبرز لرستانی نویسنده حوزه ادبیات کودک برگزار شد.

مهناز فتاحی مدیرکل کانون استان کرمانشاه، در این مراسم با اشاره به جایگاه والای شخصیت و آثار فریبرز لرستانی گفت: استاد لرستانی یک گنج ارزشمند فرهنگی و آثار منتشرشده وی از گنجینه های ادبیات کودک و نوجوان است، قصد داریم تا با کمک اساتید شاعران و نویسندگان ادبی خوبی را پرورش دهیم.

استاد فریبرز لرستانی نیز با اشاره به مهم بودن ادبیات کودک و نوجوان اظهار داشت:  این زمینه بسیار مهم است و ما باید کودکانمان را در همین سنین با ادبیات و شعر آشنا کنیم.

وی افزود: مهم نیست که کودکانمان شاعر یا نویسنده شود بلکه مهم این است که اگر دکتر یا مهندس و یا کارگر شد، بتواند یک دکتر، مهندس و یا کارگر خوبی شود که برای این خوب شدن باید او را با فرهنگ مهم ادبیات و شعر آشنا کرد.

فعال حوزه ادبیات کودک با اشاره به اینکه ادبیات کودک و نوجوان رشد چشمگیری داشته و جدی گرفته شده است، عنوان کرد: امروز دیگر با دید مسائل آموزشی و تربیتی و از بالا به ادبیات کودک نگاه نمی‌شود بلکه شاعران و نویسندگان با منطق و ظرافت کودکانه و جنبه‌های زیباپسندانه‌ای که کودک کشف می‌کند برای آنها می‌نویسند.

لرستانی  با اشاره به نقش خانواده‌ها در ترویج فرهنگ‌ کتابخوانی بین کودکان بیان داشت: شاعران موفق کم نداریم و تنها باید نهادهای مربوطه از آنها حمایت کنند.

گفتنی است، در ادامه این مراسم تعدادی از کودکان و نوجوانان اشعار خود را قرائت کردند و همچنین از آثار فریبرز لرستانی رونمایی شد.

کد خبر 4344105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha