۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۵

رئیس اتاق اصناف ایران:

مشکل اساسی اصناف ایران به مجموعه تصمیم‌گیران کشور مربوط است

مشکل اساسی اصناف ایران به مجموعه تصمیم‌گیران کشور مربوط است

ری- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: مشکل اساسی اصناف ایران به مجموعه تصمیم‌گیران کشور مربوط است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فاضلی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان اتاق اصناف ری که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه اصناف مردم‌نهاد و مردم‌محور هستند و حمایتی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد، لذا توانایی در کنترل اوضاع اقتصادی را نیز نخواهد داشت باید بگوییم که  اصناف کشور نقش ۱۷.۵ درصدی در تولیدات داخلی دارند.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه در ۶ سال گذشته اقدامات مؤثری در زمینه اتحادیه‌های صنفی دارای دانشکده‌های تخصصی صورت گرفته است افزود: ایجاد این دانشکده های تخصصی از جمله توانایی های اصناف بوده است که توانسته اند بدون وابستگی به بخش‌های دولتی بزرگ‌ترین و محکم‌ترین قدم ها را بردارند.

وی در ادامه گفت: مشکل اساسی اصناف کشور مربوط به مجموعه سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران کشور است چرا که اصناف به‌ اندازه‌ای که از برنامه‌ریزی‌های ناکارآمد رنج ‌دیده‌اند از دیگر تأثیرگذاران آسیب‌ ندیده‌اند.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به وجود بازدارندگی های زیاد در قانون نظام صنفی بیان کرد: باید مطالعه‌ای انجام شود تا مشخص شود که چه امکاناتی در اختیار این قشر قرار گرفته که در حال حاضر از آن مطالبه‌گری می‌شود، در برنامه‌های توسعه‌ای که در مجموعه نظام تدوین ‌شده است، در هیچ بخشی در زمینه پذیرش اقتصاد غیردولتی مطلبی عنوان نشده است و به عقیده من قانون اصلاح نظام صنفی که توسط شهید بهشتی در شورای انقلاب انجام شد، مترقی‌تر از قوانینی است که در مجلس شورای اسلامی تصویب‌ شده است.

فاضلی در پایان بیان کرد: هم اکنون ۸۳۰۰ اتحادیه صنفی و ۳۹۶ اتاق اصناف در سراسر کشور وجود دارد، که این میزان مدنیت باید توسط مجلس شورای اسلامی و دولت حفظ شود چرا که با وجود تعاملات ناکافی در حال حاضر در صورت برگزاری جلسات اقتصادی در مجلس شورای اسلامی نمایندگان اصناف نیز حضور دارند.

کد خبر 4347708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha