۷ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

اخلاص لازمه کار مداحی/ مداحان از رسالت اصلی خویش خارج نشوند

اخلاص لازمه کار مداحی/ مداحان از رسالت اصلی خویش خارج نشوند

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اخلاص را لازمه کار مداحی دانست و گفت: مداحان نباید در مداحی‌ها از مسیر و رسالت اصلی خویش خارج شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضایی صبح یکشنبه در نشست شورای کانون مداحان و شعرای آیینی خراسان جنوبی بیان کرد: مقام و منصب مداحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه  در بیانات اهل‌بیت (ع)  هم برای مداحی جایگاه ویژه‌ای تعریف شده است، افزود: مداحی تنها شعر و سروده شاعران نیست بلکه دارای معارف و پیام‌های زیادی است.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به احادیث و روایات پیرامون اهمیت جایگاه مداح بیان کرد: امام صادق می‌فرمایند:« خدا را سپاس که در میان مردم، کسانی را قرارداد که به سوی ما می‌آیند و بر ما وارد می‌شوند و ما را مدح و مرثیه می‌کنند.

وی اخلاص را لازمه کار مداحی دانست و افزود: مداح باید آسیب‌ها را احصاء کرده و بر اساس آن نیز پیش رود.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه مدح گری اهل‌بیت علیه‌السلام بالاترین مقام و ارزش برای انسان است، اظهار کرد: مداح ستایشگر نور است و دین اسلام را تبیین می‌کند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: وقتی یک مداح پیرامون زندگی امام حسین(ع) به مداحی می‌پردازد، به نوعی مروج و احیاکننده دین است.

وی با بیان اینکه قشر مداح باید مراقب باشند تا گرفتار آسیب‌های و خرافات نشوند، گفت: همچنین نباید در مداحی‌ها از مسیر و رسالت اصلی خویش خارج شوند.

حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: امروزه یکی از جلوه‌های محبت و پیوند مردم ایران اسلامی با اهل‌بیت(ع) برپایی آیین‌های مذهبی، مجالس مداحی و نوحه‌خوانی است.

وی مداحی را هنری مذهبی دانست و گفت: مداح در فرهنگ شیعه جایگاه والا و مخاطبان زیادی دارد و اگر شعرهای مداحی از محتوای عالی و شیوای ادبی برخوردار باشد، تأثیرگذار و فرهنگ‌ساز است.

کد خبر 4359670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha