۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۸

خطیب جمعه اردبیل با برشمردن شروطی مطرح کرد؛

مذاکره بدون تضمین خطای محض است/ اشد عقوبت برای تروریست‌های اقتصاد

مذاکره بدون تضمین خطای محض است/ اشد عقوبت برای تروریست‌های اقتصاد

اردبیل – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل پیشنهاد مذاکره توسط ترامپ را یک جنگ روانی دانست و گفت: ایران با مذاکره‌ها مخالف نیست، اما آن را با دو شرط منطقی و عقلانی می پذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به افزایش جنگ روانی دشمن افزود: استکبار جهانی با داشتن تجربیات بسیار نفیس در جنگ روانی و با داشتن اتاق فکرهای بسیار قوی و قدر قادر است پیچیده ترین جنگ های روانی را راه بیندازد و یک ملت را از مصالح اساسی و حیاتی خود غافل کند.

وی پیشنهاد مذاکره توسط ترامپ را یکی از جنگ های روانی مهم دانست و یادآور شد: ترامپ با این پیشنهاد به دنبال ایجاد جنگ روانی در داخل ایران، ایجاد شکاف در صف متحد امت و ایجاد چهره محبوب و صلح طلب برای خود در دنیا و مخالف صلح نشان دادن ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: او با این پیشنهاد درصدد استخدام عواطف ایرانی هاست. ضرب المثل تازی می گوید سنگ از هر کجا آمده باید به همان جا پرتاب شود اگر او در صدد استخدام عواطف است دولتمردان ما هم مناسب با تنظیم عواطف باید به او جواب بدهند.

مذاکره بعد از تهدید مذاکره نیست بلکه تسلیم در برابر فشار است

وی در رابطه با شروط پذیرش مذاکره از سوی ایران تاکید کردند که ایران با مذاکره ها مخالف نیست اما آن را با دو شرط منطقی و عقلانی می پذیرد؛ اولین شرط قطع آتش و برداشتن شمشیر از سر ما و باز کردن راه واردات داروی کودکان و بیماری های خاص است.

عاملی تصریح کرد: اینکه هم تحریم حفظ شود و هم مذاکره شروع شود غیر معقول ترین روش است و نشان می دهد که او در مذاکره جدی نیست و این پیشنهاد برای ارضاء شهوت شهرت ترامپ است.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره خیلی خوب است و اصل بر مذاکره است، یادآور شد: اما مذاکره بعد از تهدید مذاکره نیست بلکه تسلیم در برابر فشار و تحقیر و ذلت و شکستن غرور ملی ایرانیان و تماما باخت است.

بازگشت آمریکا به برجام تضمین مذاکره باشد

خطیب جمعه اردبیل متذکر شد: ترامپ خیال می کند هر چه فشار را بیشتر کند زمینه یک معامله بزرگ بین دو کشور فراهم می شود و ایران امتیازهای بزرگ می دهد اما نمی داند که این تحقیر یک ملت است و ما شیعه امامی هستیم که هر چقدر فشارها بر او بیشتر  شد او حماسی تر شد و حماسی تر عمل کرد.

وی با اشاره به دومین شرط پذیرش مذاکره از سوی ایران اضافه کرد: شرط دوم ایران تضمین است آمریکا باید تضمین بدهد که به امضای خود حرمت دارد و تضمین، با بازگشت آنها به برجام است و مذاکره بدون تضمین خطای محض است.

عاملی بیان داشت: آمریکا در صدد است نوبت تخریب و ویرانی را به ایران برساند و این تمام هدف آمریکاست، هدف اصلی آمریکا تخریب زیر ساخت های تمام کشورهای اسلامی در منطقه و از بین بردن کانون های قدرت است تا امنیت و انرژی اسرائیل تامین شود.

مذاکره بدون تضمین خطای محض است

به گفته وی آنها سوریه و عراق و یمن را با خاک یکسان کردند و حالا می خواهند با ایجاد زمینه درگیری های قومی و مذهبی و شکاف بین ملت و نظام امنیت ایران را از بین ببرند و پای تکفیری ها را که در پشت مرز مستقرند به ایران باز کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این هفته در ایران اتفاقی افتاد که کل ملت را آگاه تر ساخت و کمر دشمن را شکست، افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) در عمق کویر ایران توپ های نیمه سنگین زیادی کشف کردند که قرار بود بعد از اعتراض و شورش  با این توپ ها شهرها را بزنند و کشته سازی بکنند و آن را به گردن نظام بیندازند و عنان مدیریت را از دست نظام بگیرند و زمینه فروپاشی را فراهم کنند.

سوء تدبیر در دولت کاملا مشهود است

وی با بیان اینکه دولتمردان توجه کنند که فراخوان های متعدد از دشمنان غدار این کشور صادر می شود ولی ملت جواب نمی دهد این هم درس برای دشمن است و هم درس برای دولتمردان تصریح کرد: دشمن باید بداند که این ملت گرگ را در قالب گوسفند می شناسد.

عاملی ادامه داد: دولتمردان باید از ملت تشکر بکنند و تشکر آنها با این است که به فکر معیشت مردم باشند، چراکه سوء تدبیر در دولت کاملا مشهود است.

وی با اشاره به گرانی های اخیر برخی کالاهای ضروری مردم تاکید کد: اجناسی که ذره ای به دلار توقف ندارد همچنان بالا می رود و دولتی ها و تعزیراتی ها تماشا می کنند. قیمت آب را بالا می برند می گویند مواد پتروشیمی بالا رفته مگر پتروشیمی دست دولت نیست و یا مگر متوقف بر دلار است.

کسانی که قیمت اجناس را بالا می‌برند خائن به کشور هستند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان این پرسش که چرا قیمت خودروهای داخلی، آهن آلات و مصالح ساختمانی و...که ارتباط آنچنانی به دلار ندارد سرسام آور بالا می رود، یادآور شد: تمام کسانی که اجناس غیر متوقف بر دلار را بالا می برند در بحرانی ترین وضع کشور خائن به کشور هستند و از پشت به ملت و کشور خود خنجر می زنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما انتظار داریم دستگاه قضایی بدون اغماض، مماشات و تاخیر حق ملت را با اشد عقوبت از تروریست های اقتصادی استیفاء کند، اضافه کرد: این تروریست ها فقط مفسد فی الارض نیستند آنها در حساس ترین زمان به کشور و ملت خیانت کرده و جزا خیانت در تمام کشورها اشد عقوبت است .

وی خواستار اقدام فوری دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی شد و گفت: اقدام دستگاه قضایی در دستگیری مفسدان اقتصادی بارقه امید در ملت درست کرده و حالا ملت همه منتظرند که حکم جرم افساد فی الارض که خود دستگاه قضاء آن را ثابت دانسته اجراء شود.

حکم جرم افساد فی‌الارض برای مفسدان اقتصادی اجرا شود

عاملی با بیان اینکه ضرر تروریست های اقتصادی برای کشور از خطر تروریست های داعشی بدتر است، متذکر شد: اینها باورها را خراب و ملت را عاصی می کنند.

وی همچنین با اشاره به بحث منطقه آزاد و طرح آن در مجلس برای رای گیری در آینده ای نزدیک عنوان کرد: درحالی که در آستانه رای گیری برای منطقه آزاد هستیم، یک روزنامه کثیر الانتشار که همیشه در آستانه رای گیری مطالب بسیار مخرب بر علیه منطقه آزاد چاپ می کند، در تخریب جدید خود نمایندگان را خطاب قرار می دهد تا آنها را از رای مثبت بترساند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه این روزنامه نمایندگان مخالف را شناسایی می کند و با آنها مصاحبه می کند، تاکید کرد که بر نمایندگان استان لازم است با این روزنامه هم مذاکره کنند و هم مصاحبه کنند و با برهان و استدلال حرف بزنند.

منطقه آزاد بهترین ایده اقتصادی است

وی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی می خواهند با حذف هزینه حمل و نقل در مناطق آزاد ایران سرمایه گذاری کنند به این دلیل به استان هایی که منطقه آزاد دارند روی می آورند. بعضی از مناطق آزاد شهرک سرمایه گذاری های خارجی دارند ما چه تقصیری داریم که از وجود این سرمایه گذاری ها که سهم عظیمی در حل معضل بیکاری دارد، محروم هستیم.

عاملی با بیان اینکه این تبعیض ظلم بین است، افزود: تازه این فقط یکی از برکات منطقه آزاد است، اگر یک منطقه آزاد در کشور در اثر سوء مدیریت تبدیل به واردات شده این اصل را خراب نمی کند اصل منطقه آزاد بهترین ایده اقتصادی است هر مشکلی پیدا شده است یا از سوء اجراست یا از سوء قانون و هر دو را می توان به راحتی دفع کرد.

مدیریت کشور با تبعیض امکان‌پذیر نیست

وی با ذکر این نکته که اگر منطقه آزاد خوب است باید برای تمام استانهای مرزی خوب باشد و اگر بد است باید برای تمام استان های مرزی بد باشد، یادآور شد: بارها تاکید شده که با تبعیض نمی توان کشور را مدیریت کرد.

کد خبر 4364629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha