۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳

معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

راه‌اندازی «انجمن‌های ورزشی دانشجویی» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

راه‌اندازی «انجمن‌های ورزشی دانشجویی» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: «انجمن‌های ورزشی دانشجویی» در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر محمدرضا فراهانی، رئیس سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در آیین افتتاحیه این رویداد ورزشی در سالن شهید پورشریفی تبریز گفت: آیین‌نامه تشکیل انجمن‌های ورزشی مهرماه امسال به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: از تمامی ورزشکاران، مدیران و مسئولان دانشگاهی درخواست می کنم که نسبت به تاسیس انجمن‌های ورزشی در دانشگاه‌ها اهتمام بورزند. ما بنا داریم فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزشی همانند سایر فعالیت‌های فرهنگی، علمی و هنری در دانشگاه ها رونق گیرد و تلاش داریم که اقدامات ورزشی را نیز همانند سایر اقدامات فرهنگی به دانشجویان بسپاریم.

فراهانی خاطرنشان کرد: قطعا با تاسیس و راه‌اندازی انجمن‌های ورزشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهد پیشرفت بیشتر ورزش در میان دانشجویان خواهیم بود، از این رو باید نسبت به تقویت ابعاد مختلف ورزش همگانی و قهرمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اهتمام کنید.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: امسال ردیف بودجه ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی جدا شده و همه دانشگاه‌ها موظف هستند تمام این بودجه را صرف حوزه ورزش کنند.

وی افزود: در راستای گسترش ورزش همگانی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی از دانشگاه‌ها درخواست کردیم که به المپیاد ورزش‌های همگانی نیز توجه خاصی داشته باشند. همچنین ورزشکاران به منظور تحقق بیش از پیش این امر باید با جدیت بیشتر در مسابقات مقدماتی و انتخابی المپیادهای ورزشی در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند.

رئیس سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر وزارت بهداشت اظهار داشت: برای نخستین بار ۵۹ دانشگاه علوم پزشکی در این رویداد بزرگ ورزشی شرکت می‌کنند. از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به خاطر میزبانی حجم گسترده ورزشکاران و  شرکت‌کنندگان در این المپیاد تشکر می‌کنم.

وی گفت: البته قابل ذکر است که مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و معاونان فرهنگی ودانشجویی جهت اعزام ورزشکاران به مهمترین رویداد ورزشی وزارت بهداشت، زحمات بسیاری را متحمل شدند و علی رغم شرایط اقتصادی نامناسب، بهتر از سال‌های گذشته نسبت به اعزام ورزشکاران همکاری کردند.

فراهانی یادآور شد: سیزدهمین المپیاد ورزش های قهرمانی دانشجویان پسر وزارت بهداشت یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی در طول دوران این وزارت بوده است که بیش از ۳ هزار نفر از دانشجویان، اعضای کادر فنی، داوران و عوامل اجرایی این المپیاد در طول یک هفته مهمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند. 

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی و مدیریت این المپیاد ورزشی با حجم گسترده یک کار سخت و طاقت فرساست، خاطرنشان کرد: بر خود لازم می‌دانم از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکر کنم. کمتر دانشگاهی حاضر است در فرصت محدود میزبانی این رویداد برزگ ورزشی را قبول کند، اما دانشگاه علوم پزشکی تبریز به خوبی از عهده این میزبانی بر آمد.

کد خبر 4384015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha