۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶

اعزام نمایندگان جمهوری اسلامی به مسابقات قرآنی کرواسی و روسیه

اعزام نمایندگان جمهوری اسلامی به مسابقات قرآنی کرواسی و روسیه

«کاظم آذر پیرا در رشته قرائت» و «محمد رسول تکبیری در رشته حفظ کل» دو نماینده قرآنی کشورمان در مسابقات قرآن کرواسی و«ابوذر کرمی» حافظ کل قرآن در مسابقات روسیه شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعزام نمایندگان کشورمان به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشورهای روسیه و کرواسی از سوی مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام خواهد شد.

بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کرواسی در دو رشته حفظ و قرائت از پنجم تا هفتم مهرماه ۹۷ برگزار خواهد شد.

«کاظم آذر پیرا در رشته قرائت» و «محمد رسول تکبیری در رشته حفظ کل» دو نماینده قرآنی کشورمان در بیست‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کرواسی هستند.

همچنین،نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روسیه در رشته حفظ کل نیز ۲۶ تا ۲۸ مهرماه ۹۷ مصادف با ۸ تا ۱۰ ماه صفر در کشور روسیه برگزار می‌شود.

«ابوذر کرمی» حافظ کل قرآن به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات حضور دارد. ابوذر کرمی، حافظ کل قرآن کریم، به‌ عنوان نماینده ایران از استان مرکزی، ۲۵ خردادماه سال گذشته به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اردن اعزام و حائز رتبه در این مسابقات نشد.

برطبق روال سال‌های گذشته در کشور روسیه، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یک سال به رشته قرائت و سال دیگر به رشته حفظ اختصاص داشت و بر همین اساس، سال ۱۳۹۵ این مسابقات در رشته قرائت برگزار شد و قرار بود در سال ۹۶ در رشته حفظ برگزار شود اما ظاهراً یک سنت‌شکنی انجام شده و برای دومین سال پیاپی، روسیه میزبان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته قرائت بود.

از این رو، «امیر لعل اول» قاری و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۶ در رشته قرائت حضور یافت و رتبه اول را کسب کرد.

سال ۱۳۹۲ هم این اتفاق تکرار شد و در دعوت‌نامه ارسالی از مسکو از قاری ایرانی برای حضور در مسابقات دعوت شده بود، از این رو «جعفر فردی» به عنوان قاری به مسابقات روسیه اعزام شد اما به محض ورود به این کشور متوجه شد که مسابقات، مسابقات حفظ است و وی نتوانست در این رقابت‌ها شرکت کند.

سال ۹۵، «مهدی ساعد» نماینده ایران در رشته قرائت در مسابقات مسکو بود و مقام چهارم مسابقات را کسب کرد.

پیش از این هم «امین پویا» و «موسی معتمدی» به ترتیب در رشته‌های قرائت و حفظ، رتبه نخست این مسابقات را در سال‌های گذشته به دست آورده بودند.

کد خبر 4384968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha