۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰

کودک و گالری‌گردی-۲

ممنوعیت حضور کودکان در گالری‌ها اشتباه محض است/ یک تجربه آلمانی

ممنوعیت حضور کودکان در گالری‌ها اشتباه محض است/ یک تجربه آلمانی

یک هنرمند نقاش معتقد است ممنوعیت حضور کودکان در گالری ها اشتباه محض است، چراکه بچه باید از کودکی با هنر و رنگ ها آشنا شوند.

فیروزه اخلاقی هنرمند نقاش درباره حضور کودکان در گالری‌ها و فرهنگسازی این رفتار بین خانواده‌ها به خبرنگار مهر گفت: معتقدم کودکان باید از سنین پایین و از زمانی که می توانند راه بروند به محیط گالری‌ها بیایند تا چشم شان رنگ ها را ببیند و همچنین رفتار رفتن به محیط های هنری در آنها نهادینه شود. این آشنایی به نظر من باید در مورد دیگر هنرها نیز اتفاق بیفتد.

وی درباره ممنوعیت حضور کودکان در برخی گالری ها که حتی در کارت دعوت نمایشگاه ها قید می‌شود، بیان کرد: ممنوعیت حضور کودکان در گالری ها اشتباه محض است، اتفاقاً معتقدم گالری جای بچه ها هم است و آنها باید با هنر و رنگ ها آشنا شوند.

اخلاقی که مدت زمانی در کشور آلمان زندگی کرده است درباره حضور کودکان در گالری های این کشور گفت: یکی از تفریحات کودکان در آلمان گالری گردی است و همچنین یکی از الزامات والدین برای کودکانشان، بردن آنها به گالری است و مهدکودک ها نیز از سه سالگی کودکان را به صورت دسته جمعی به گالری گردی می برند. این رفتار برای شکل دادن ذهن و خلاقیت کودکان انجام می شود تا در صورت انتخاب آنها، هنر در بزرگسالی بروز کند.

فیروزه اخلاقی، هنرمند نقاشی است که در نقاشی هایش توجهی ویژه به تاریخ دارد و نقش آثارش به دو تا سه هزار سال قبل از میلاد بر می‌گردد. این هنرمند در نقاشی هایش روی مُهرهای ایرانی کار می کند و به همین دلیل از بافت و رنگ قدیمی استفاده می کند تا شکل مُهرها ایجاد شود.

کد خبر 4388270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha