معاون وزیر ارتباطات؛

سهم زبان فارسی در وب از عربی و چینی پیشی گرفت

سهم زبان فارسی در وب از عربی و چینی پیشی گرفت

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سهم زبان فارسی در فضای وب از زبان های عربی و چینی پیشی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، رسول سرائیان حضور زبان فارسی در وب را یکی از شاخص‌های توسعه حضور در فضای مجازی دانست و اظهار کرد: سال گذشته، حدود ۱.۲ درصد از کل صفحات وب دنیا مختص زبان فارسی بود که این عدد امسال به ۲ درصد افزایش‌یافته بطوریکه در این حوزه، زبان فارسی از زبان عربی و چینی پیشی گرفته است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به صعود ۳۸ پله ای شاخص مشارکت الکترونیکی ایران در ارزیابی های سازمان ملل، گفت: در حوزه دولت الکترونیک مفهوم جدیدی تحت عنوان دولت هوشمند در حال شکل‌گیری است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: بر همین اساس دولت‌ها از طریق تحلیل داده‌هایی که از بدو تولد کاربران در اختیار دولت‌ها قرار می گیرد، می‌توانند نیازهای کاربران را از قبل پیش‌بینی کرده و براساس آن اطلاعات، در موقع لزوم نسبت به برآورده کردن و اطلاع‌رسانی نیازهای بهداشتی، درمانی، آموزش و سرگرمی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۰۰ خدمت دستگاه‌های اجرایی احصاء و شناسنامه‌دار شده‌اند، افزود: یکی از شاخص‌های مورد ارزیابی سازمان ملل، شاخص مشارکت الکترونیکی است، به این معنا که چه میزان مردم در توسعه دولت الکترونیکی مشارکت، تمایل و انگیزه دارند که ایران در شاخص مشارکت الکترونیکی ، ۳۸ پله صعود کرده و این بیانگر میزان تمایل مردم به استفاده و توسعه خدمات الکترونیکی است.

کد خبر 4388814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha