۳ بهمن ۱۳۸۵، ۱۹:۳۰

در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی تصمیم گیری شد:

تصویب طرح برگزاری انتخابات مجلس به شکل اکثریت نسبی / رد پیشنهاد برگزاری استانی انتخابات مجلس

تصویب طرح برگزاری انتخابات مجلس به شکل اکثریت نسبی / رد پیشنهاد برگزاری استانی انتخابات مجلس

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست ‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که پیشنهاد برخی نمایندگان در خصوص برگزاری استانی انتخابات مجلس در این کمیسیون رای نیاورد.

کاظم جلالی که در گفتگو با خبرنگار مهر گزارش نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش را تشریح می کرد، با اشاره به ادامه‌ بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در این جلسه‌، خاطرنشان کرد : طرح برگزاری انتخابات به شکل اکثریت نسبی مورد تصویب اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون چنانچه افراد در حوزه انتخابیه نمی ‌توانستند 25 درصد از آراء را به دست آورند، در مرحله‌ دوم، دو نفر اول به رقابت می ‌پرداختند اما آنچه که کمیسیون تصویب کرد، اکثریت نسبی به این معناست که هر کس بیشترین آراء را کسب کند، به عنوان برگزیده‌ مردم تلقی خواهد شد و مرحله‌ دوم انتخابات منتفی می شود.

نماینده شاهرود با اشاره به بررسی شرایط کاندیداها در انتخابات مجلس نیز، توضیح داد: مباحثی چون سن داوطلبان و این ‌که اگر افرادی در انتخابات شرکت کردند و حداقل آراء را به دست نیاوردند، از پیش ودیعه‌ ای را بسپارند که در صورت رای نیاوردن به خزانه وارد شود، از سوی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رد شد.

جلالی در عین حال اعلام کرد که بررسی طرح مذکور، در جلسه آتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه می یابد.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم گفت که در نشست بعد از ظهر امروز این کمیسیون سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز حضور داشت و ادامه داد: سفیر کشورمان در روسیه گزارشی از حوزه‌ ماموریت خود در زمینه نوع روابط و تعاملات تهران - مسکو ارائه کرد و نمایندگان هم نقطه نظرات خود رابا او در میان گذاشتند.

وی تصریح کرد: دغدغه‌ های نمایندگان ملت در خصوص نوع روابط ایران با روسیه بسیار جد‌ی است و نمایندگان، در این جلسه بیشترین سئوالات را درباره مواضع روسیه در بحث پرونده هسته ای ایران مطرح کردند.

این نماینده در ادامه با اشاره به سؤالات نمایندگان از سفیر ایران در مسکو در رابطه با نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: نمایندگان در رابطه با تاخیراتی که در تحویل این نیروگاه بویژه در بخش تحویل سوخت و با توجه به قرارداد اخیر روسیه و ایران، سؤالاتی از سفیر کشورمان پرسیدند.

جلالی مهمترین سؤالات اعضای کمیسیون متبوعش از سفیر مربوطه را این پرسش عنوان کرد که "آیا روسیه به موقع سوخت را به ایران تحویل خواهد داد یا خیر؟" و متذکر شد: سفیرمان در مسکو پاسخ ‌هایی را در این خصوص به نمایندگان ارائه کرد.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم در خاتمه محور دیدار اعضای این کمیسیون با منوچهر متکی وزیر امور خارجه و جمعی از مسئولان این وزاراتخانه که اکنون در حال انجام است را ارائه گزارش وزیر و معاونان او از مجموعه فعالیت ‌های دستگاه دیپلماسی کشور در حوزه‌ های مختلف و طرح دیدگاه های نمایندگان ملت درباره مسائل مورد بحث عنوان کرد.

کد خبر 439015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha