۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۵۱

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

۶۸۲۴ مورد خدمات توسط اورژانس اجتماعی در قزوین ارائه شد

۶۸۲۴ مورد خدمات توسط اورژانس اجتماعی در قزوین ارائه شد

قزوین- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در سه ماهه امسال ۶۸۲۴ مورد خدمات مشاوره ای در اورژانس های اجتماعی، مراکز مداخله در بحران و پایگاههای اجتماعی بهزیستی استان به مراجعه کنندگان ارائه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا وارثی روز چهارشنبه در نشست مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با کارشناسان و فعالان اورژانس اجتماعی بهزیستی استان که در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهار داشت: در سه ماهه امسال ۸۶۵ تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شد که ۴۰۷ نفر از خدمات مداخله در بحران های اجتماعی و ۵۰۶۳ نفر از خدمات پایگاههای اجتماعی برخوردار شدند و مجموع خدمات به ۶۸۲۴ مورد رسید.

وارثی بیان کرد: خط ۱۲۳ با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و مداخله تخصصی موثر و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات افراد در معرض آسیب اجتماعی سازمان بهزیستی در سه شهرستان قزوین، تاکستان و بوئین زهرا راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: گروههای هدف اورژانس اجتماعی شامل کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، کودکان کار و خیابانی و دختران و پسران فراری از منزل است.

وی بیان کرد: در تماس های گرفته شده با اورژانس اجتماعی ۱۴۶ مورد کودک آزاری، ۱۹ مورد اقدام به خودکشی، ۱۰۷ مورد اختلافات خانوادگی، ۳۹ مورد کودکان کار و خیابانی بوده اند که مشاوره لازم را دریافت کرده اند.

وارثی گفت: بیشترین تماس های گرفته شده در سه ماهه امسال را حدود ۳۸.۳۸ درصد مرتبط با موقعیت های اورژانسی و ۲۰.۸۰ درصد راهنمایی و ارجاع و ۱۶.۸۷ درصد کودک آزاری تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: در اورژانس سیار اجتماعی هم ۴۸۹ مورد خدمات داده شده و بیشترین مداخلات در مورد کودک آزاری بوده است.

وارثی تصریح کرد: در مرکز مداخله در بحران های فردی و خانوادگی و اجتماعی هم ۴۰۷ مورد خدمات داده شد که شامل ارائه ۳۷۲ مورد خدمات سرپایی، ۳۵ مورد نگهداری موقت بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر هفت مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در استان قزوین فعالیت می کند.

کد خبر 4395308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha