۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸

ادامه حاشیه‌ها؛ پیشنهاد شهرستان ادب به امیرخانی

ادامه حاشیه‌ها؛ پیشنهاد شهرستان ادب به امیرخانی

موسسه شهرستان ادب در یادداشتی در واکنش به اظهارنظر اخیر رضا امیرخانی از وی برای حضور در نشست‌های این موسسه دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حاشیه‌های یادداشت رضا امیرخانی درباره روند نهاد سازی فرهنگی در فضای نشر کشور کماکان ادامه دارد و این بار موسسه شهرستان ادب در یادداشتی  به وی توصیه کرده است تا در نشست‌های ادبی این موسسه حضور پیدا کند تا از تبدیل شدنش به یک ژورنالیست سطحی پیشگیری کند.

رضا امیرخانی هفته گذشته در یادداشتی که دومین یادداشت وی درباره نقدها و ایرادات نهادسازی فرهنگی در ایران نوشته بود: "ایده‌ی تاسیس دکان کنار دکان اصلی در نهادهای حکومتی و دولتی و وابسته به بودجه، متاسفانه به تعبیری فرصتی‌ست برای تصمیمات اشتباه و سعی و خطا و این یعنی همان استبداد رای. به خلاف رقابت در بخش خصوصی که می‌تواند زایا و پایا باشد ...کنار مهم‌ترین دست‌آورد هنر انقلاب که حوزه‌ی هنری بود، چیزی ساختیم مثل شهرستان ادب. باز هم می‌توان مطمئن بود که برپاکننده‌گان حوزه‌ی اول انقلاب، هم دل‌سوزتر بودند و هم هنرمندتر. اگر حوزه ایرادی داشت، خوب همین گروه به جای تاسیس دکان جدید کنار دکان اصلی، وارد حوزه می‌شدند و تلاش می‌کردند برای تغییر آن. در این مسیر آدم ساخته می‌شد، آدم واقعی... مدیر واحد ادبیات را عوض می‌کردیم با نمایش کارآمدی. اصلا رییس حوزه را عوض می‌کردیم... چرا باید دکان جدید ساخت!؟"

در مقابل این اظهارات اما در نامه‌ای که دیروز با امضای روابط عمومی موسسه شهرستان ادب منتشر شده است عنوان شده استکه: "این موسسه بدینوسیله آمادگی خود را برای حضور نویسنده گرامی و متعهد، آقای «رضا امیرخانی» در دوره‌های آموزشی و نشست‌های ادبی موسسه شهرستان ادب به صورت افتخاری اعلام می‌دارد. باور ما این است که حضور ایشان در این دوره‌ها، هم موجب کسب اطلاع دقیق‌ترشان از شیوه کار موسسه خواهد شد و هم  از تداوم سیر نزولی و تبدیل یک «استعداد درخشان» به یک ژورنالیست سطحی پیشگیری خواهد کرد."

خبرگزاری مهر پیش از این در یادداشتی عنوان کرده بود که به وجود آمدن فضای خودانتقادی در فضای فرهنگی انقلاب، فرصت مغتنمی است که پیش از این با نادیده انگاشتن موجب هدر رفتن فرصت‌های رشد و بالندگی این جریان شده است. این دعوت موسسه شهرستان ادب به گفتگو اگر چه با ادبیاتی تند و در مواقعی غیرقابل‌توجیه بیان شده است؛ اما شاید شروعی برای آغاز گفتگو نقد در جریانات فرهنگی باشد.

کد خبر 4400051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha