۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۶

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد:

حمایت از شرکت های دانش بنیان راه برون رفت ریشه ای از مشکلات کشور

حمایت از شرکت های دانش بنیان راه برون رفت ریشه ای از مشکلات کشور

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در شرایط حساس کنونی، یکی از بنیادی ترین اقدامات برای سرعت بخشیدن به خودکفایی ملی و گذر از بحران، اعتماد و حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر بهزاد سلطانی گفت: شناسایی، حمایت، نظارت و تسریع در رشد شرکت های دانش بنیان می تواند ضمن ارتقای سرعت دستیابی به فناوری های پایه و اساسی کشور، شرایط بسیار مناسبی را برای جلوگیری از خروج ارز و وابستگی به خارج و افزایش ضریب امید را فراهم آورد.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: وقتی دانش، تخصص، علم و انگیزه در قشر دانشگاهی کشور وجود دارد، تامین سرمایه و ارائه خدمات مالی-حمایتی می تواند بستر بسیار مناسبی در جهت شکوفایی این استعدادها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ۷۱درصد شرکتهای دانش بنیان از تسهیلات حمایتی  بهره مند شده اند، گفت: بر این اعتقادیم که حمایت از شرکت های دانش بنیان، ریشه های علم و اقتصاد کشور را تقویت می کند و با فعال تر شدن بخش خصوصی، زمینه های رشد ملی فراهم می شود.

وی گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز، صندوق نوآوری و شکوفایی اقدامات خود را در دو زمینه «افزایش میزان حمایت ها بر اساس افزایش نرخ ارز و نیازهای شرکت ها» و« بررسی ویژه پروژه های مورد نیاز کشور» تحکیم بخشیده است.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه از زمان آغاز به کار صندوق تاکنون هیچ یک از درخواست های شرکت های دانش بنیان به دلیل نبود منابع مالی رد نشده است، بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای ارائه خدمات مطمئن به شرکت های دانش بنیان، از دقیق ترین سازوکار های نظارتی و حمایتی استفاده کرده و شفافیت همه اقدامات صندوق، همواره با بررسی مستمر، دوره ای و دقیق توسط دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور تایید شده است.

کد خبر 4426698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha