۱۶ بهمن ۱۳۸۵، ۱۷:۵۷

"فیلم" ویژه جشنواره فیلم فجر منتشر شد

"فیلم" ویژه جشنواره فیلم فجر منتشر شد

سیصد و پنجاه و هشتمین شماره ماهنامه سینمایی "فیلم" ویژه جشنواره 25 فیلم فجر با معرفی فیلم‌ها، گزارش تولید فیلم‌های ایرانی و یادداشت‌های فیلمسازان ایرانی درباره آثارشان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره ویژه جشنواره فجر ماهنامه "فیلم" با مطالب تحلیلی چون ملاحظاتی درباره سینمای ایران و بیست و پنجمین جشنواره فجر، چرا جشنواره فیلم فجر همیشه مهمترین رویداد سینمایی کشور بوده و بحثی درباره مفهوم "نگاه ملی" در سینمای ایران آغاز می شود.

در ادامه به فهرست فیلم های حاضر در جشنواره 25 فجر اشاره شده است. بخش مسابقه سینمای ایران، مهمان و مسابقه فیلم های کوتاه ایرانی به معرفی فیلم های این بخش ها، مشخصات، خلاصه داستان، گزارش تولید و یادداشت فیلمسازان پرداخته است. در بخش چشم واقعیت به مسابقه آثار مستند و معرفی فیلم ها و یادداشت فیلمسازان توجه شده و بخش جام جهان نما به معرفی فیلم ها، مشخصات و خلاصه داستان و نقد فیلم های حاضر در مسابقه بین الملل می پردازد.

بخش در جستجوی حقیقت هم مشخصات، خلاصه داستان و نقد فیلم های مسابقه سینمای معناگرا را آورده و در بخش جلوه گاه شرق هم به مسابقه سینمای آسیا پرداخته شده است. جشنواره جشنواره ها، فیلم های این بخش را با مشخصات، خلاصه داستان و نقد فیلم ها بررسی کرده و نهایتاً نمایش های ویژه به فیلم های مستند و داستانی توجه کرده است.

فیلمسازان نام آور و صدسالگی، سینمای پایداری، اقتباس ادبی، سینمای دیگر، بزرگداشت ماریو مونیچلی، نکوداشت علی نصیریان و یدالله صمدی، مسابقه مواد تبلیغی، دهمین بازار بین المللی فیلم تهران و نهایتاً بخش جشنواره های جهانی و بیست سال پیش در همین شماره به کار این ویژه نامه پایان می دهند.

سیصد و پنجاه و هشتمین شماره ماهنامه سینمایی "فیلم" ویژه جشنواره فیلم فجر به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی مسعود مهرابی و سردبیری هوشنگ گلمکانی در 200 صفحه با قیمت 1000 تومان در دسترس علاقمندان است.

کد خبر 444166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha